Citat:
Ursprungligen postat av Pollos
Har ni någon fin restaurang ni kan rekommendera med en budget på ca 1500+- för två personer (förrätt, huvuddisk, efterrätt och dryck)? Atmosfären är viktig och gärna centralt.
Tack för all hjälp!
Priserna har jag mindre bra koll pa men har ar lite alternativ med restauranger for speciella tillfallen.
Bloom In The Park - Formodligen Malmos dyraste Restaurang. Serverar avsmakningsmenyer baserade pa sasong. Dyrt som fan och jag har hort bada bra och daligt om Bloom, vagar inte riktigt rekommendera det fullt ut. Lite av en chansning eftersom menyn ar olika fran dag/vecka? till dag/vecka.
Bastard - Min favoritrestaurang i Malmo. Serverar enligt sin hemsida "Europeisk husmanskost pa de basta ravarorna". Av erfarenhet ar det mycket gris, ofta bastant och riktigt genuint god mat. All mat ar mellanratter och man kan darfor bestalla in en massa ratter och ata lite av varje. Riktigt bra stalle med otrolig atmosfar. Tror en helkvall med bra viner hamnar runt 1500 for tva.
Trio - Har hort mycket bra om Trio men aldrig sjalv atit dar. Skulle beskriva det som en miniversion av Noma. Skandinavisk mat med fokus pa ravaror. Inredningen ar vit och minimalistisk snarare an mysig och romantisk. Vet inte vad du foredrar. Jag gissar pa att en kvall hamnar runt 1500 spann med vin.
Vendels Sturehof - Bra stalle med en trevlig atmosfar. Sjalv beskriver dem sin mat sahar "Vällagad svensk husmanskost, färska skaldjur och välhängda biffar .../"
Kommer inte att tanka pa fler stallen jag skulle rekommendera, gor jag det sa aterkommer jag.