2012-12-03, 16:08
Medlem
Tjenare

Igår kväll så hände en otrevlig sak. Jag var på toa och spolade, allt var som vanligt men det lät jävligt skumt. Jag tänkte inte mer på det då det är en gammal byggnad, och fortsatte med mina studier. När det var dags att gå och lägga sig gick jag på toa igen, och spolade. Till min stora förvåning så var det tydligen något stopp i avloppet och vattnet flippade över i toaletten, åkte upp och ner. Därefter så började det rinna upp riktigt smutsigt vatten från duschens avlopp, däri låg även bajs. Jag ringde jouren som kom och fixade problemet, men de var tvungna att slå sönder badkaret medans de höll på, och lämnade allt i ett stort jävla kaos. Det var bajs och annat smarrigt på golvet, och grädden på moset, ett söndrigt badkar (kanten borta). De lämnade sedan lägenheten och åkte någon annanstans utan att fixa iordning någonting.

Jag vet inte om det de gjorde var fel, men eftersom de gick runt med sina skor och "vadade" i skiten och gick därefter runt i lägenheten så är det nu SKIT i hela min jävla lägenhet. Hela lägenheten behöver saneras och det luktar skit.

Är detta ok? Jag gjorde inget, förutom att spola.

Om det inte är ok, vem kan jag kontakta?

Det känns inte så jävla gött!
Citera
2012-12-03, 16:12
Medlem
Kan tilläggas att det inte var min aktuella avföring, då jag inte sket vid tillfället. Dock kan det givetvis fortfarande vara min, vilket jag hoppas på. Det bor många gamlingar i huset, vore inte så trevligt.
Citera
2012-12-03, 16:15
Medlem
Skura golvet med javex och stäng dörren till badrummet.

Ring till jouren och fråga hur planering ser ut för att åtgärda badrummet.
Citera
2012-12-03, 16:17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarfanallt
De lämnade sedan lägenheten och åkte någon annanstans utan att fixa iordning någonting.

Mer än så gör inte jouren.

Är det en hyresrätt kontaktar du hyresvärden för att reda ut resten.

Är det en bostadsrätt så beror det på exakt var stoppet var. Om stoppet är "inne i din lägenhet" så är det upp till dig att ordna det. Om det är i de delade avlopsstammarna så är det föreningens sak att ordna. Du kommer i det sistnämnda fallet att behöva kräva ersättning för det förstörda karet från föreningen.
Citera
2012-12-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Mer än så gör inte jouren.

Är det en hyresrätt kontaktar du hyresvärden för att reda ut resten.

Är det en bostadsrätt så beror det på exakt var stoppet var. Om stoppet är "inne i din lägenhet" så är det upp till dig att ordna det. Om det är i de delade avlopsstammarna så är det föreningens sak att ordna. Du kommer i det sistnämnda fallet att behöva kräva ersättning för det förstörda karet från föreningen.

Det är en hyresrätt, och bovärden/hyresvärd är på semester. Finns det något man kan "hota" med om de inte vill göra något mer, förutom en missnöjd hyresgäst? Konsumentombudsmannen? De har förstört min bakteriekultur och jag kommer bli sjuk som fan. Har köpt klor.
Citera
2012-12-03, 16:36
Medlem
Kan lägenheten anses vara i bristfälligt skick så kan du kräva skälig sänkning av hyran tills problemet är åtgärdat. Ring hyresgästförening på 0771-443 443 för mer information.
Citera
2012-12-03, 18:00
Medlem
Tack för svar!

Har ringt bostadsbolaget och klagade, blev kopplad till någon sorts distriktsansvarig som skulle skicka ut ett saneringsföretag för att ta hand om städning.

Gick även med i Hyresgästföreningen, just incase något skiter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in