2012-12-03, 09:32
Medlem
Gromorions avatar
Nu när Windows Server 2012 är ute nu så är det dags och pratar om det.

Alla närvarande där jag bor pratar om Windows Server 2012 just nu.

Vad är era åsikter om Windows Server 2012? Kommer det och går bra till skillnad med Windows Server 2008 R2?
Inom min åsikt så kommer jag och sakna Windows Server 2008 R2.
Citera
2012-12-03, 13:09
Medlem
qrizzes avatar
Kör Windows Server 2012 som testsyfte och hittills har det fingerar bra. Snabb installation och kräver inte lika mycket resurser som 2008 R2.

Nya gränssnittet på Server Manager gillar jag, Att man kan lägga in flera servrar och få en bra överblick. Nackdelen är väl Metro. Passar inte riktigt på en server. Och ska man installera Exchange 2013 så krävs det att man installerar tillägget desktop experience.
Citera
2012-12-03, 15:45
Medlem
Widilinskis avatar
Kör på server 2008 R2 just nu och det fungerar i princip felfritt. Har prövat Win8 lite i testsyfte på it-avdelningen och det är en del grejer som är riktigt buggiga so far.. Är det samma på server 2012?

Sen gillar jag verkligen inte Metro-systemet. Funkar inte i praktiken på en server tycker jag.. Tur att det finns ett program som ger en samma startmeny på desktopen (Start8 heter det)
Senast redigerad av Widilinski 2012-12-03 kl. 15:49.
Citera
2012-12-06, 13:22
Medlem
Gromorions avatar
Tack för era åsikter, folk.

Jag och mina klasskompisar pratar om Windows Server 2012, vi vet inte hur det kommer och blir men ifall vi kommer och har Windows Server 2012 nu i framtiden eller något annat så kommer vi och har minnen.
Några kommer och sakna Windows Server 2008R2, några kommer och sakna Windows Server 2012 och så vidare...

Inom mina åsikter så ser det rätt bra ut när det gäller virtuella bilden just nu.
Men Microsoft kommer och gå och gör saker mycket bättre om man nu ska fixa server(s) till företag eller något vidare.

Hoppas bara om att min lärare kommer och fixa till ISOS nu 2013 så att vi kan testa Windows Server 2012 för skoj skull (virtuella maskiner)
Citera
2012-12-09, 10:49
Medlem
Knarkads avatar
Jag kommer sakna SBS i framtiden :,( Kommer nog många av mina kunder göra också.
Har några migreringar att göra framöver till WS2012.
Citera
2012-12-11, 19:21
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Jag kommer sakna SBS i framtiden :,( Kommer nog många av mina kunder göra också.
Har några migreringar att göra framöver till WS2012.

Hur kan du gilla SBS?? Finns nog inget värre.

Men vill du köra en variant så kan du alltid köra Server 2012 Essentials http://www.microsoft.com/en-us/serve...s/default.aspx och sedan Office 365.
Citera
2013-01-20, 15:59
Medlem
jag skulle vilja skapa en vpn server med windows server 2012 som skall fungera som ett nätverksnav dit andra kan ansluta och hitta varandra på ett privat nätverk så som hamchi.

Går detta att lösa med Vpn server? någon speciell inställning för detta?
Citera
2013-04-21, 18:26
Medlem
Jag vill lägga upp en filserver som ska kunna nås via internet med lösenord.
Kunna erhålla flera olika konton, varav de olika kontona har olika behörigheter till mappar (vissa egna, vissa som alla delar på).
Jag vill att det ska vara ett grafiskt användargränssnitt.
Samt möjlighet till att streama innehåll.

Kan Windows Server 2012 göra allt detta?
Hur går jag tillväga?

Är det någon som vet om en bra guide för absoluta nybörjare av serverar och nätverk?
Citera
2013-04-22, 13:40
Medlem
Har försökt detta jag med men haft många problem. Det jag tror du är ute efter är en ftp server vilket finns i windows server 2012.
https://www.youtube.com/watch?v=YJBlyvLtTfs

Det jag själv vill uppnå är att skapa ett lokalt nätverk över internet så att jag kan dela ut filer den vägen. tror jag kan lösa detta med en vpn server. några andra förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in