2012-12-02, 14:41
Bannlyst
Hej,

Mitt bankkort har gått sönder, nu har jag varken pengar och nästan ingen mat heemma eller bensin i bilen. Har testat försöka få ut pengar på banken, men det går inte för dom har slutat ge ut där. Jag har inte heller någon jag kan låna av just nu. Finns det något sätt att endå få ut pengar?

Ska man bli totalt handikappat för man råkat bryta av ett bankkort. Har beställt nytt kort men det har inte kommit än.
Citera
2012-12-02, 14:46
Medlem
endures avatar
Att få ett nytt kort brukar bara ta 2 arbetsdagar, vilket antagligen är en knapphändig tröst för dig så här på en söndag.

Antar att du, som de flesta i dagens moderna samhälle, har tillgång till ditt bankkonto via nätet (inloggningsdosa, osv)? Isf kan du ju överföra lite pengar till en väns konto och be honom/henne ta ut lite pengar till dig.
Citera
2012-12-02, 15:08
Medlem
shotacats avatar
Hänt mig.

Förde över 1000kr till en vän som tog ut det åt mig, svårare en så var det inte. Men om du inte har någon vän där du bor så kanske köpa online i väntan på kort kan vara något.
Citera
2012-12-02, 16:32
Medlem
om du bor i en storstad kan du gå till en resturang och ta springnota
Citera
2012-12-03, 14:04
Medlem
Beaver14s avatar
Har aldrig hänt mig men här är två tankar.

Om kortet har chip så fungerar väl det ändå (jag tänker nu att kortet gått sönder=gått i två bitar)? Då kan du ju bara gå till närmsta ICA/Coop och köpa lite tuggummi och samtidigt ta ut pengar.

Annars kan de flesta (alla?) fortfarande slå in kortnumret manuellt så det ovanstående förslag borde gå även om chipet skulle va kasst?
Citera
2012-12-03, 14:06
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundmule
Hej,

Mitt bankkort har gått sönder, nu har jag varken pengar och nästan ingen mat heemma eller bensin i bilen. Har testat försöka få ut pengar på banken, men det går inte för dom har slutat ge ut där. Jag har inte heller någon jag kan låna av just nu. Finns det något sätt att endå få ut pengar?

Ska man bli totalt handikappat för man råkat bryta av ett bankkort. Har beställt nytt kort men det har inte kommit än.

Hur har det gått för dig TS?

Ser att du fått en del tips, något borde ju funka, speciellt det där med att föra över till en väns konto. Lycka till
Citera
2012-12-07, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Hur har det gått för dig TS?

Ser att du fått en del tips, något borde ju funka, speciellt det där med att föra över till en väns konto. Lycka till

Jag limmade ihop kortet och betalade med det. Tydligen kan man köpa utan att dra kortet, bara man har kortnumret och koden + leg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in