2005-04-20, 15:06
Medlem
L0darens avatar
Någon som har ett bra tips på vad man ska skaffa för fritös?

Har en OBH-Nordica riskokare, den funkar rätt bra. De har ju fritöser också, fast de verkar vara i enklaste laget.

Gärna att ni testat det ni rekommenderar också
Citera
2005-04-23, 01:44
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har en philips comfort och den fungerar utmärkt! Blir grymt gott när man friterar
Jag startade en tråd med fritöstema för ett tag sen: Tips på mat att fritera + tillbehör sökes!
Citera
2005-04-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Någon som har ett bra tips på vad man ska skaffa för fritös?

Har en OBH-Nordica riskokare, den funkar rätt bra. De har ju fritöser också, fast de verkar vara i enklaste laget.

Gärna att ni testat det ni rekommenderar också

Jag köpte en Philips fritös för ett par år sen, tror den kostade 495:-. Den var helt OK till en början, men sen blev den kladdig o grisig både inuti, i locket och på utsidan, trots att jag rengjorde den regelbundet. Jag slängde den efter ett tag och nu för tiden så friterar jag i en kastrull. Nackdelen är ju att man måste hålla koll på temperaturen, men det är inga problem för mig.
Tror att de flesta fritöser man köper fungerar på samma sätt som den jag hade.
Citera
2005-04-23, 21:40
Medlem
Jag har haft en Moulinex. Många goda middager gjordes i den... Men till slut var den så genomfettad att den fick en enkelbiljett till tippen.

Skulle jag köpa en ny nu så skulle jag satsa på en utan kolfilter som måste bytas ut och är allmänt grisigt eftersom det inte kan göras rent. Bättre att stå ute på balkongen och fritera eller ställa den under den riktiga köksfläkten Sen så skulle jag även vilja ha en där jag kan ta ur baljan med oljan...

Den här konstruktionen verkar vettig: Coline
Citera
2005-04-23, 22:45
Medlem
Queen Ls avatar
Man kan väl inte ställla fritösen under köksfläkten?Låter brandfarligt.
Citera
2005-04-23, 22:49
Medlem
Hårbolls avatar
min fritös är ganska lik co-line fritösen, men den kostade det dubbla
jag får väl intala mig att den är bättre

det är iaf toppen att kunna demontera den och sedan köra allt utom den elektriska mojängen i diskmaskin. använt den hårt i flera år och den ser fortfarande ny ut. allt är i rostfritt utom strömdelen
Citera
2005-04-24, 18:43
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jyoggi
Jag har haft en Moulinex. Många goda middager gjordes i den... Men till slut var den så genomfettad att den fick en enkelbiljett till tippen.

Skulle jag köpa en ny nu så skulle jag satsa på en utan kolfilter som måste bytas ut och är allmänt grisigt eftersom det inte kan göras rent. Bättre att stå ute på balkongen och fritera eller ställa den under den riktiga köksfläkten Sen så skulle jag även vilja ha en där jag kan ta ur baljan med oljan...

Den här konstruktionen verkar vettig: Coline

den verkar excellent. Blir nog en tur dit i veckan, stort tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in