• 1
  • 2
2012-12-02, 13:56
Medlem
Idinansikts avatar
Flashback silar inte åsikter efter en förutbestämd politisk agenda.
Detta kan så klart vara skrämmande för en del, men jag anser att allas åsikt är lika mycket värd - oavsett hur mycket jag än må hata den.

Jag är extremt kritisk till mycket av de rasistiska åsikterna (nu talar jag inte om de som är kritisk till invadringspolitiken) som finns på flashback men jag tycker inte det är ett själ till att censurera någon.
Jag är en stark motståndare till censur och förbudspolitik - och där med våran stat som har satt detta i system.

Vidare använder jag flashback för att inhämta kunskap, i underhållningsyfte och för det anonyma (och kravlösa) mötet med individen.

Jag anser att flashback är den överlägset bästa och friaste plattformen för debatt på marknaden i dag, nationellt som internationellt.
Citera
2012-12-02, 14:06
Medlem
durtmeisters avatar
hjälp då man kanske söker något eller vill veta hur nått funkar.
Rolig läsning såsom idioter som skapar trådar om de skummaste grejerna.
diskussion
Citera
2012-12-02, 14:27
Medlem
kjellinors avatar
Nöje. Fördjupning i aktuella brottsfall. Tips, råd. Komplement till vanlig nyhetsrapportering. Håller mig ifrån trådar som endast vill komma fram till att sverige är pk och allt är invandringens fel.
Citera
2012-12-02, 14:41
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Har alltid gillat att det är ett enormt stort forum med alla möjliga ämnen. Tyvärr är det alldeles för mycket rasism. Det spelar egentligen ingen roll vilken tråd man är i. Sex, matlagning, relationer. Alltid är det något rasistiskt post som dyker upp. På grund av det har jag begränsat mitt surfande på Flashback, vilket jag tycker är synd, då jag gillar själva grundidén.

Från att ha varit ett forum där man får tycka eller skriva vad som helst så har det blivit väldigt homogent i de flesta forumdelarna. Allmänt höger och ofta med dragningar åt rasism/främlingsfientlighet. Allt annat är dumt, PK, vänster, äckelmedia osv.
Citera
2012-12-02, 15:13
Medlem
hashish-boys avatar
att du inte kunnat se

jag kan typ inte fatta de

det är förfan de första jag besöker

det är ett as coolt tidsfördriv

ja det är sidan i mitt liv<3

som en blixt från nätet vad är det med mig?

ja jag tror du har varit blind fram tills idag

när jag plöstlig gick in här och saAAaaA: fuck off and die, den här sidan är för bra dej och din morsa går för en hundring

melodin från denna http://www.youtube.com/watch?v=3Lf0w8NfsH4
Senast redigerad av hashish-boy 2012-12-02 kl. 15:20.
Citera
2012-12-02, 15:37
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Det fria ordet. och att man får tycka annorlunda mot vad PK samhället anser utan att brännmärkas för livet.
Citera
2012-12-02, 15:40
Medlem
LightClouds avatar
Ofta på grund av droginformation och diskussion kring droger. Den man får från media och statliga myndigheter är sällan saklig och relevant, varav jag därför hellre diskuterar saker jag vill ha svar på här på Flashback med likasinnade.

Även nöjet i att läsa andra historier, åsikter och tankar är en anledning till varför jag sitter här. Samt för tidsfördrivet det ger.

Jag använder Flashback många timmar per dag. Det har blivit lite av ett beroende..
Citera
2012-12-02, 16:07
Medlem
NirvanAs avatar
Därför att jag är beroende. Det är alltså en del av min dagliga rutin i över 10-års tid, önskar jag bara kunde sluta, men det går inte.
Citera
2012-12-02, 16:11
Medlem
Faqts avatar
Framförallt på grund av att den information man kan hitta här. Trots att det finns mycket skit kan man efter en del letande hitta trådar som är värda att följa i olika diskussioner. Det är gott att få nya perspektiv, även om trångsyntheten frodas här, trots allt snack om det "fria ordets forum."
Citera
2012-12-02, 16:43
Bannlyst
Dels så använder jag det för nöjets skull och om man behöver hjälp med något så finns det alltid någon lämplig supporttråd att använda. Men det finns framförallt två grejer som gjort att jag stannat så här länge på Flashback och det är:

1. Om det händer någon stor nyhetshändelse som terrordådet på Drottninggatan så vet jag att Flashback är betydligt mycket snabbare än medierna på att rapportera namn och annat. Det är som ett stort nyhetsflöde som aldrig tar slut. Samma sak var det under terrordåden i Norge så sitter jag hellre på Flashback än läser Aftonbladet. Skulle medierna komma med relevant information så står det på Flashback också. Men detta gäller mindre fall också, vill jag läsa om ett 'vanligt' mord som skett där jag bor finns det mer information om det än vad medierna lyckas få fram. "Flashbackdetektiverna" är helt fantastiska när man får igång dom som i fallet om dom omtalade kungabilderna var det användare här som avslöjade att dom var falska. På samma sätt som det var användare här som avslöjade Terjes alla bilder.

2. Skvallertrådarna som finns här är oftast helt fantastiska. Vem var först med att rapportera om Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström och deras uppbrott? Flashback. Vem var först med att rapportera om att paret Reinfeldts skiljsmässa? Flashback var flera månader före medierna. Är det någon kändis som åkt dit för att köpa sex, använda droger osv osv. så finns ofta namn och mer detaljer om det än vad Aftonbladet kan erbjuda - ibland flera år innan Aftonbladet vaknat till liv.

Allting handlar om att ordet är fritt på Flashback och vi behöver inte hålla oss till alla lagar och oskrivna regler som medierna behöver. Detta innebär också att mycket av informationen som finns här är rent felaktig, men det är upp till alla läsare att bilda sig en egen uppfattning om det verkar som personen verkar trovärdig.
Citera
2012-12-02, 16:49
Medlem
Oides avatar
Man kan läsa om allt möjligt, så det finns alltid något intressant/roligt att läsa här man kan också få ganska bra hjälp när man söker/undrar något
Citera
2012-12-02, 17:08
Medlem
Jag använder FB för att jag inte har mycket annat att göra.

Det finns mycket bra här och mycket skit. Man får gallra rätt rejält. Men jag hade
säkert klarat mig bra utan FB med. Tyvärr har jag inte så mycket annat för mig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in