Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-04-20, 14:30
Medlem
Wickermans avatar
Okej... garva ni... jag förtjänar det säkert.

Friggs har ett te som heter kvällsörtte. Innehåller passionsblomma, lavendel, citronmeliss och någon mintört. När jag dricker det blir jag lätt avslappnad i kroppen, en rätt behaglig känsla. När man läser om olika örter står det ofta att man kan röka eller göra te på dem. Rökning verkar ge en kortare men intensivare effekt av det mesta. Funderar nu på att göra egna 'herbal joints' av kvällsörtte och kolla vad som händer om man röker dem.

Någon som testat detta? Jag förväntar mig ingen dramatisk reaktion, bara en ännu mer avslappnad känsla än när man dricker teet.
Citera
2005-04-20, 14:44
Bannlyst
Öh, nej. Det kommer inte att fungera.
Te är bland det värsta man kan röka om du frågar mig. Det gör ont i lungorna en lång stund efteråt.
Citera
2005-04-20, 14:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Det funkar säkert lika bra som de flesta "herbal joints", dvs inte alls! =)
Citera
2005-04-20, 14:59
Medlem
Wickermans avatar
Varför skulle det inte funka? Frossört (Skullcap) och Humle verkar funka så att man får svag effekt på te och starkare om man röker. Samma med tex salvia, så det är inte hämtat från ingenstans. Å andra sidan rör det här sig om helt andra örter.

Och det här är egentligen inget riktigt te. Bara en blandning örter. Men jag antar att det kan svida rätt bra ändå.
Citera
2005-04-20, 15:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Tja, du förlorar ju inget på att prova (förutom det te du röker up)... =)
Citera
2005-04-20, 15:04
Medlem
Wickermans avatar
Tja, risken att det inte funkar är ju rätt stor. Har dock läst att folk som inte tagit starkare grejor känner viss effekt på 'herbal joints', men att om man väl har testat tex cannabis tycker man 'herbal joints' är skit.

Jag har inte testat något annat än tobak, alkohol, och koffein.
Citera
2005-04-20, 15:20
Medlem
idorus avatar
Någon borde designa en hostande smiley som du kan använda när du provat.
Citera
2005-04-20, 18:29
Medlem
Wickermans avatar
Citera
2005-04-20, 18:30
Medlem
Äh jag vettefan, Har provat att dricka det där, Å jag fick först en smygande trött känsla efter typ 4-5 koppar. Så det blir nog rejäla mängder om du ska röka det
Citera
2005-04-20, 19:28
Medlem
Wickermans avatar
Tror iofs inte det är meningen att man ska bli trött av det. Bara avslappnad. Jag blir oftast lätt avslappnad på en kopp, och det brukar räcka för att jag skall kunna somna om jag känner mig lite orolig eller är upp i varv.

Ja ja... Jag har ju det hemma ändå så jag tänkte testa iaf. Återkommer.
Citera
2005-04-21, 14:13
Medlem
Wickermans avatar
Testade i går kväll. Hivade i innehållet från en tepåse i en vanlig pipa. Inga problem att tända eller att hålla vid liv. Lite smulor åkte genom rökkanalen och in i munnen i början. Röken var aldeles för varm för att dra in direkt så jag tog röken i munnen några sekunder innan jag andades in den ihop med lite frisk luft.

Tyckte först jag fick ett lätt nikotinrus, men detta berodde nog på tobaksrester i pipan. Kände annars ung samma effekt som när man dricker det. Jag gick ute och rökte, men när jag kom in och satte mig ner kände jag hur avslappnad jag var. Effekten var kanske dubbel mot att dricka det som te. Kroppen kändes avslappnad och lite tung, ungefär som efter en stunds meditation. Men efekten kändes nästan bara när jag satt ner.

Rekomenderar dock ingen att röka det i vanlig pipa om man ska ta halsbloss. Jag antar att det borde funka bättre med en bong som kyler ner röken. I dag svider det lite i halsen, och det känns lite tungt i lungorna men jag tror nog att det var den varma röken när jag testade. När jag tog lite långsammare bloss och tog in kall luft upplevde jag inte röken som irriterande.

EDIT: Just det. En himla skum grej. Nästan en timme efter jag rökt tog jag en kopp te av samma sort. Då försvann den tunga känslan, och jag kände mig tämligen normal. Upplevde samma sak när jag drack två koppar av teet på raken vid ett annat tillfälle. Lätt avslappning efter första, back to normal på andra. Skitskumt.
Citera
2005-04-21, 14:44
Medlem
Psykomans avatar
Bullsheet mannen.. Rökte arslet av mig på 25g skullcap, kände inte ett piss.. Skulle nog fått mer effekt av att röka upp hundskit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in