• 1
  • 2
2012-12-01, 20:30
Medlem
Citat:
– Söderborna tror kanske att de är mer toleranta, att de aldrig skulle bete sig som ”idioterna” i Skåne eller i Forserum. Men de har aldrig varit i samma situationer, säger Soran Ismail.
Citat:
– Det är lätt att vara tolerant när man slussar ut dem som har det sämre ekonomiskt ställt, när hyresrätterna försvinner och staden blir mer och mer segregerad. Det klart att det är skitlätt att vara trevlig mot sina kompisar och gilla alla som tycker som du, säger Soran Ismail.

Precis som jag och många andra här på FB tänker.

Söderborna röstar inte bara för ökad invandring samtidigt som de själva främst stöter på andra svenskar i sitt "vita" område, det är värre än så. Södermalmsborna träffar främst invandrare som t. ex. den "charmiga indiern" på hörnet som erbjuder god exotisk mat i sin restaurang. Eller annat folk som har arbete. Stor skillnad mot förorten med andra ord.

Citat:
– Lägg en flyktingförläggning på Bondegatan så får vi se, säger han.

http://www.direktpress.se/sodermalms...leranta-Soder/

Vi har bevis för att runt 70% av journalisterna röstar röd-grönt, är det också sant att dem flesta bor på Södermalm? Eller BS?
Senast redigerad av flemur 2012-12-01 kl. 20:33.
Citera
2012-12-01, 20:40
Medlem
gato12s avatar
han har helt rätt såklart. Soran är en klipsk kille, inte särskilt bra som komiker dock...

Den där "charmige indiern" bor ju alltid i typ Skärholmen, det är alltid så lätt att vara skön och tolerant när man bor i ett övre medelklassgetto med endast etniska svenskar.
Citera
2012-12-01, 20:43
Medlem
gillar inte han som komiker, men fan han har ju lite bakom skallen!
Citera
2012-12-01, 20:54
Medlem
Det är Södermalms borna och journalister som är dom riktiga rasisterna.

Dom har dock för mycket makt för att dölja det
Citera
2012-12-01, 21:03
Bannlyst
Och jag som trodde att han som var så värst pk
Nu kommer man inte kunna spela ut rasistkortet mot honom då han är en invandrare själv
Citera
2012-12-01, 21:04
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flemur
Precis som jag och många andra här på FB tänker.

Söderborna röstar inte bara för ökad invandring samtidigt som de själva främst stöter på andra svenskar i sitt "vita" område, det är värre än så. Södermalmsborna träffar främst invandrare som t. ex. den "charmiga indiern" på hörnet som erbjuder god exotisk mat i sin restaurang. Eller annat folk som har arbete. Stor skillnad mot förorten med andra ord.

http://www.direktpress.se/sodermalms...leranta-Soder/

Vi har bevis för att runt 70% av journalisterna röstar röd-grönt, är det också sant att dem flesta bor på Södermalm? Eller BS?

klockrent av soran... han är inte så jävla korkad i jämförelse med övriga pk-vänstern
Citera
2012-12-01, 21:11
Medlem
KapabelApas avatar
Är man smart om man säger nåt som de flesta vetat om i 15 års tid? Vem har missat att multikulturalisterna bor etniskt rent i rika vita stadsdelar? Man är inte smart om man har "listat" ut det nu, man är dum i huvudet om man inte fattat det vid det här laget.
Citera
2012-12-01, 21:14
Medlem
TRRRRISTs avatar
Jo men hur segrerat är inte hans kloak kurdistan?

Han må vara smartare än han ser ut, men det bästa för alla inblandade är om han packar sina väskor och åker till Irak, Turkiet eller vart han nu bäst känner sig hemma.

Dom har fina lägenheter där också! http://img.youtube.com/vi/xMlcwWOgfgk/0.jpg så varför komma till ett främmande land och gnälla om ett jävla skit? Vilket rätt har han att uttala sig om någonting? Svaret är självklart att han inte har någon rätt till något, vänstern har tutat i detta avskum att han har rättigheter och bör känna sig hemma i Europa, vilket är sjukt och vidrigt helt på egen hand.
Citera
2012-12-01, 21:25
Medlem
Soran är sjysst och vettig inget snack om saken. Eftersom vi lever i total diktatur så får man vara tacksam att det finns några, dvs invandrare (första eller andra genrationen) som fortfarande har immunitet att säga sanningen.

Go Soran!
Citera
2012-12-01, 21:30
Medlem
birgerburgers avatar
Skulle ett uppror om "Öppna asylboende på Bondegatan, Södermalm" kunna gå hem? Det är ju en idé som "rasister" säkert skulle uppskatta och även de "toleranta" om jag förstått deras tolerans rätt?

Om det inte finns några lediga bostäder är det väl bara att tvångsförflytta de som bor där, precis som man gör på alla andra orter..
Citera
2012-12-01, 21:33
Medlem
pussyjuices avatar
Det ligger ett asyl, eller migrations lokal på bondegatan faktiskt. Mitt imot string, snuten är där och hälsar på titt som tätt
Citera
2012-12-01, 21:34
Medlem
franges avatar
Har faktiskt inte kunnat bestämma mig för om jag tycker om Soran eller inte, första gången jag hörde karln var väl drygt 1,5 år sen i Morgonpasset i P3 och tyckt om honom sen dess då han kan vara rätt rolig och haft en hel del vettiga synpunkter på saker och ting, men efter "SD-skandalen" så tappade jag en hel del uppskattande, i synnerhet eftersom han blivit jätteomtyckt av slaskmedia och är med överallt nu, som någon sorts symbol för "det goda och mångkulturella".

Men så var han med i Morgonpasset igen nu i veckan och givetvis pratades det om Erik Almqvist ochjärnrör, men han var faktiskt ändå förvånande förlåtande gentemot Almqvist och CO, och inte alls kom med det vanliga PK-vänsterdravlet som jag förväntade mig skulle komma (det som Hanna Hellqvist är expert på), så började tveka.

Och det här låter ju faktiskt som ett ganska vettigt uttalande ändå, så hatar karln gör jag nog ändå inte. Vet i fan om man gillar eller ogillar honom ändå, får låta tiden utvisa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in