2012-12-01, 19:55
Medlem
Jag minns att någon länkade ett extremt bra javascript som delade upp lösenord i olika delar och jämförde mot olika ordlistor. Är det något som har en länk till det scriptet?

Delade upp ungefär såhär: bertPassword123! => bert, Password, 123, ! => namn; 8 små bokstäver, capitalized; 3st siffror; 1st specialtecken

Den räknade alltså ut "brute force"-tid för ett lösenord, förutsatt att crackern vet att lösenordet är t.ex. 7 små bokstäver + 2 siffror, där några av bokstäverna är leetspeak och dessutom ett nordiskt namn.
Citera
2012-12-02, 05:02
Medlem
kanske https://dl.dropbox.com/u/209/zxcvbn/test/index.html ?
Citera
2012-12-02, 10:31
Medlem
"Building the better Brute Force Algortim - A Guide to Heuristic Password Cracking" by James Penguin,
2600 Magazine: The Hacker quarterly, july 2012. Är en artikel jag tror du kommer att ha nytta av. Den diskuterar precis hur man kan dela upp lösenord i mindre delar och på så sätt hitta
teleskopord (Portmanteau ) alltså ord som falconpunch. Den diskuterar mest hur man kan använda bruteforec dictionary attack med finess genom att förstå det engelska språket väl. Han visar hur man genom att tänka till kan minska antalet kombinationer med 96%.
Citera
2012-12-02, 12:01
Medlem
Yes. Tack!

Ska kolla in de där länkarna nu - lät rätt intressant
Citera
2012-12-02, 16:03
Medlem
Jag hittade en inscannad pdf av tidningen här. (Jag prenumererar digital från Amazon).
Se sidan 11.

Här är en tecknad serie som enkelt försöker visa att lösenorden blir inte så mycket säkrare av att man försöker stava med Leet eller liknande att skriva lösenord som Mittl0sen0rd.
Senast redigerad av Bure 2012-12-02 kl. 16:07. Anledning: Glömde länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in