Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Hade de faktiskt varit nöjda så hade det inte varit ett problem. Dock är de flesta inte det, vilket framgår ganska fort då många spelar lotto i hopp om drömvinsten. Det gör man bara om man inte fattar sig på sannolikheter och dessutom är missnöjd med ens ekonomiska situation.
Jag utgår ifrån en realistisk världsbild där majoriteten inte fått sitt "drömjobb" och att de flesta hellst skulle slippa arbetet bara de kunde.
Klart man gillar tanken att vinna pengar. Spelar själv lotto varje vecka, blackjack på krogen och poker på nätet. Det är roligt att spela.
Jag tror inte du har umgåtts med tillräckligt många vuxna för att faktiskt ha en korrekt bild av hur de fungerar. Visst satt man i skolan när man var yngre och kollade på coola bilar osv. Men med tiden börjar man prioritera funktionalitet mer och mer. Man slutar bry sig om vad andra tycker.
Svårt att förstå vad du egentligen grundar dina åsikter på. Jag känner många allt mellan 20 och 70 som jag snackar med dagligen och tror inte jag kan komma på en enda person som passar in på dina föreställningar.
Men visst, personer 15-25 passar det säkert in på.