Citat:
Ursprungligen postat av
Lanzal
21 år, jobbar som personlig assistent, bor i en etta, har 28k över nu just nu tror jag. Tror mina föräldrar har ett sparkonto på runt 25k också som jag tar ut sedan när jag fixat det där körkortet!

EDIT: vissa har det bra alltså, någon som förtjänat sina pengar här? som typ sitter på 100k plus sparat, inte bor hemma fortfarande och som typ investerat smart osv?
Jag jobbar som personlig assistent är 23 år och har sparat ihop ca 140 k på 3 år. Har inte heller bott hemma utan egen lägenhet hela tiden, startade från 0. kom hem helpank från thailand januari 2011 fick jobb som servitör maj månad samma år och han jobba 2 mån innan mamma slängde ut mig. Taxerade 140 k det året. Året efter fick jag deltid som pers ass och jobbade även lite kvar som servitör + aktivitetstöd från försäkringskassan. 2012 taxering 202 000. Gjort min taxering för 2013 och landade på 320k så på nästan 700 k brutto har jag lyckats spara 140 k netto.
kan säga att mina utgifter varje månad i snitt legat på ca 8k så jag har väl levt på existensminimum under denna tid. Saker jag unnat mig typ tatueringar 10 k tv 10 k möbler 6 k dator 18k utlandsresor efter jobb ca 20 k annars ligger väl kläder under helt normala spenderingar, skjuter dock till en del på träningskläder och kost tillskott.
Hade jag bott hemma fortfarande som många andra snorungar hade jag väl haft runt en halv mille på banken minst.
Uttryck som "man har väl dittan o dattan" tyder på att det inte är era egna hårt fördärvade pengar och ni har aldrig behövt se värdet i pengar. När ni köper saker och börjar fundera över om det är värt arbetet ni lagt ner för att få pengarna så har ni mest troligt förtjänat dem och kan respektera dem.
Jag lever knappast snålt och min kyl är full bra varor som inte är billiga.
Jag kommer undan billigt för träna är det enda intresset jag har förutom att sätta på min flickvän och jag skyr kroglivet som pesten och jobbar gärna varje helg bara jag slipper se fulla idioter.
Jag är inte bitter jag tycker bara inte det räknas om mamma eller pappa gett er pengar. Arv borde ej heller räknas in utan bara vad ni åstakommit själva.
Mångas "kapital" här är att jämföra med hur många tjejer man legat med och alla varit horor.