19 år. Fick ca 110 k av mamma ocj pappa på ett fondkonto som dem sparat ihop till mig genom åren. Placerade om dem lite när jag blev 18 och dem ligger på ca 125 k nu. Jag studerar och får studiebidrag, ca 3000 + lite extra jobb så ofta jag har tid, så ca 8000 per månad med CSN och jobb. Tar inga lån.
Bor i en etta med flickvännen. Väldigt bilintresserad och har en bil värd ca 80 k och en klassisk Porsche jag fick av pappa när jag tog körkortet, värderad till ca 200 k. Försöker spara så mycket jag kan. Har lyckats spara ihop 15 k som ska gå till ett mckort i sommar. Jag har inga speciella elektroniksaker, bara en enkel tv, laptop och en gammal mobil. Jag känner mig inte rik för fem öre, men jag har vänner som har det mycket värre.
23. Har en femhundring på kontot och noll på sparkontot. Men jag HADE ca 24k förra året.
Enbart mitt egna fel, men det är inget som påverkar mig ändå eftersom jag gjorde något vettigt med det mesta av pengarna.
Väldigt intressant tråd då många har en inkomst på över 30k och mera dessutom i månaden. Visst kan ja fatta nån av er har det men kom igen! Var lite realistiska
22år, har väll sammanlagt 70 000kr på mina konton, cirka 16 000 kr i fonder. Inkomsten ligger på lite över 20 000 om man räknar med förmåner från arbetet.
Väldigt intressant tråd då många har en inkomst på över 30k och mera dessutom i månaden. Visst kan ja fatta nån av er har det men kom igen! Var lite realistiska
Varit mycket inflation på senaste. När jag fick min ingångslön trodde jag att jag vunnit på lotto. När jag jämfört mig med mina vänner insåg jag att så inte var fallet. Jag är övre medel bland mina kompisar som började jobba samtidigt som mig.
23. Har en femhundring på kontot och noll på sparkontot. Men jag HADE ca 24k förra året.
Enbart mitt egna fel, men det är inget som påverkar mig ändå eftersom jag gjorde något vettigt med det mesta av pengarna.
Student 20-25, ca 325 000 netto, 345 000 i bruttotillgångar (20 000 csnlån). Utöver det inventarier för ca 50 000 och ett centralt boende med hyfsat låg hyra. Inga allmosor, sparat ihop det mesta själv samt genom en del lyckade investeringar. Miljonarv väntar, livet leker. Sitter och röker kubanska cigarrer
Senast redigerad av Christopher. 2013-03-16 kl. 00:56.