2012-12-01, 14:53
Medlem
Hur äter man/tränar om man vill gå i ner snabbt, effektivt och stannar där? Några erfarenheter, fällor?

Jag är 163 cm och väger 60 kilo (tjej,) och är trött på att vara hullbullen. Tränar 4-6 gånger i veckan, mest jogging 5-8 km varvat med lite lättare styrketräning utan tyngder. Mitt mål är inte att bli ett vandrande skelett, men 52-55 kilo skulle jag gärna vilja väga. Jag tänker inte smocka i mig piller och kosttilskott, utan vill göra en effektiv bantning som inte är en svältkur, eftersom att jag inte vill förlora allt för mycket muskelmassa. Mitt mål är att väga 55 kilo vid årsskiftet.
Citera
2012-12-01, 15:00
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimPim
Hur äter man/tränar om man vill gå i ner snabbt, effektivt och stannar där? Några erfarenheter, fällor?

Jag är 163 cm och väger 60 kilo (tjej,) och är trött på att vara hullbullen. Tränar 4-6 gånger i veckan, mest jogging 5-8 km varvat med lite lättare styrketräning utan tyngder. Mitt mål är inte att bli ett vandrande skelett, men 52-55 kilo skulle jag gärna vilja väga. Jag tänker inte smocka i mig piller och kosttilskott, utan vill göra en effektiv bantning som inte är en svältkur, eftersom att jag inte vill förlora allt för mycket muskelmassa. Mitt mål är att väga 55 kilo vid årsskiftet.

Gör av dig med mer kalorier än vad du äter, simpel as that.
Citera
2012-12-01, 15:02
Medlem
Det är enkelt, ät mindre än vad du gör av med. En normalviktig person ska ligga på ett kaloriintag -500 kcal om dagen. Lycka till
Citera
2012-12-01, 15:16
Medlem
SiSeniors avatar
Läs deff-guiden: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Citera
2012-12-01, 15:16
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
Det är enkelt, ät mindre än vad du gör av med. En normalviktig person ska ligga på ett kaloriintag -500 kcal om dagen. Lycka till

En normalviktig ska ligga på kring 2500 kcal om dagen. 500 = svält lol. Fast gå och svält dig själv om du vill.

Jaha jag missförstod dig. I det här fallet -500 = 2000. Jag som läst för fort.
Citera
2012-12-01, 16:00
Medlem
Skotmisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
En normalviktig ska ligga på kring 2500 kcal om dagen. 500 = svält lol. Fast gå och svält dig själv om du vill.

Fast det är extremt individuellt. Beror på ofantligt många olika faktorer. Muskelprocent, vardagsmotion osv... Man får helt enkelt prova sig fram och se vad som händer. Alternativt tränar du stenhårt och plockar bort fem potatisar från kvällsmaten. Men allt handlar i slutändan om att känna till sin kropp.

En promenad på morgonen brukar jag alltid rekommendera också. Gör som du vill om du vill göra det innan eller efter frukost, lite bättre innan.
Citera
2012-12-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv

fel det är inte 2500kcal för kvinnor utan närmare 1800 för män brukar 2200 räknas som genomsnitt, men sen handlar det ju om hur mycket du rör dig med, för mig är det ovanligt att jag äter mindre än 3000 kcal
Citera
2012-12-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimPim

bara så du vet har du en ganska normal och väldigt hälsosam vikt, ville bara påminna dig!
Citera
2012-12-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
bara så du vet har du en ganska normal och väldigt hälsosam vikt, ville bara påminna dig!

Jag vet att det inte är "akut" för mig att gå ner i vikt, men jag är ganska ung och vill inte vara i samma viktklass som gamla tanter som har fått flera barn, om du förstår vad jag menar.
Citera
2012-12-01, 16:49
Medlem
DaCriLLs avatar
sluta med allt det där springandet, börja lyfta tunga vikter.

annars kommer du bli ett benrangel.

för att illustrera:
http://h24-original.s3.amazonaws.com...6021-ZZSo9.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in