• 1
  • 2
2012-12-12, 19:17
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Något var galet i OS X, har gjort en ren installation nu och allt fungerar som förväntat

Nu var det visserligen dags för mig i alla fall men man borde inte behöva formatera om hela kalaset för att få ordning på det här tycker jag. Synd att vi inte hittade någon vettig lösning.

Du gjorde inte direkt någon felsökning förutom prova två stickor heller, utan du valde den enkla utlösningen direkt... Finns mycket du hade kunnat testa innan du körde en clean install.

Nedan följer några exempel:

Safe boot.
Ny användare.
Dra .plists.
Testat andra USB-enheter.

osv osv
Citera
2012-12-13, 00:18
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Du gjorde inte direkt någon felsökning förutom prova två stickor heller, utan du valde den enkla utlösningen direkt... Finns mycket du hade kunnat testa innan du körde en clean install.

Nedan följer några exempel:

Safe boot.
Ny användare.
Dra .plists.
Testat andra USB-enheter.

osv osv
Testade säker start och lite annat nyttigt också men USB-krångel var nytt för mig. Men visst, hade det inte varit dags att installera Mountain Lion i alla fall för mig så hade jag nog ansträngt mig lite mer. Frågan är vad som hade tagit längst tid, leta fel eller installera nytt och återställa allt som man vill ha det?
Citera
2012-12-13, 06:40
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Testade säker start och lite annat nyttigt också men USB-krångel var nytt för mig. Men visst, hade det inte varit dags att installera Mountain Lion i alla fall för mig så hade jag nog ansträngt mig lite mer. Frågan är vad som hade tagit längst tid, leta fel eller installera nytt och återställa allt som man vill ha det?

Ptja, det går ju aldrig att svara på antar jag, men sen hade du ju andra orsaker som gjorde att du valde en clean install. Jag personligen hade nog lagt ned en del tid på att felsöka det, mest för att jag finner det oerhört kul

I ärlighetens namn så är problem som rör USB inget jag stött på heller i någon stor utsträckning, skulle gissa på 1-2 gånger på sin höjd Nå väl, fint att det löste sig i slutändan iaf!
Citera
2012-12-13, 07:10
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Ptja, det går ju aldrig att svara på antar jag, men sen hade du ju andra orsaker som gjorde att du valde en clean install. Jag personligen hade nog lagt ned en del tid på att felsöka det, mest för att jag finner det oerhört kul

I ärlighetens namn så är problem som rör USB inget jag stött på heller i någon stor utsträckning, skulle gissa på 1-2 gånger på sin höjd Nå väl, fint att det löste sig i slutändan iaf!
Problemet med att ha oerhört kul med sin dator (på ett nördigt sätt) är ju att man pillar med så mycket under ytan med sånt som man kanske inte kan hantera och att det förr eller senare behövs en nystart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in