Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Är det inte så att män har lättare att tänka i banorna om ONS då? Vi behöver ju inte gå in på varför men det kan finnas ett par biologiska förklaringar till varför det är så.
Det har ju visat sig på undersökningar på bl.a. dejtingsiter att män tycker i snitt 4/5 kvinnor är attraktiva medan kvinnor tycker att 1/5 är attraktiva. Om man då endast går på första intryck på yttre faktorer (som att se en serie bilder). Hade verkligen sett ut som så att bara 1/5 av alla män är fysiskt attraktiva för kvinnor, och det hade räckt som kriterium för parbildning, så hade människor varit ganska ensamma idag.
Så om man tar med det i beräkningen så talar det ju för den allmäna bilden att fler män tenderar att gå på utseende och fler kvinnor på inre egenskaper, om man då resonerar vidare att det tar tid att lära känna en persons inre egenskaper så kan ju attraktion öka över tid. Med andra ord, en man har lättare att överse dåliga kvalitéer hos en kvinna om hon är attraktiv och en kvinna har lättare att överse med en mans utseende ifall han har andra egenskaper som tilltalar henne.
Sedan hur kopplat det är till testosteronnivå låter jag vara osagt, det där youtube-klippet är ju inte direkt en doktorsavhandling.
Män tycker att 4/5 av kvinnorna är attraktiva
Kvinnor tyckar att 1/5 av männen är attraktiva
Och du drar slutsatsen att det är männen som går på utseende - inte kvinnorna?
På fullt allvar? Det skulle ju innebära att 80% av kvinnorna objektivt sätt faktiskt var utseendemässigt attraktiva.
Jag vill hävda att männen ser efter något annat och finner därför så stor andel attraktiv redan från start.
Edit:
Annars kan man dra slutsatsen att kvinnor faktiskt ser till utseende och är mer kräsna än män.
Att det är väldigt många fula män och väldigt många fina kvinnor som söker dejt på detta vis.
osv osv..
Stöd för din slutsats tycker jag inte man kan säga att man har.