2012-12-01, 01:28
Bannlyst
Kollade på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=xZNFWC7wNfA

Bekräftade en hel del av vad jag märkt av. Dvs män tenderar att veta direkt om dom är sexuellt attraherade eller inte. Kvinnor kan gå upp och ner beroende på mannens beteende.

Varför? Testosteron/Östrogen. Individer med hög testosteron tenderar att värdera fysisk attraktivitet mycket mycket mer och bli sexuellt attraherad av just detta. Individer med låg testosteron tenderar att mer vara sexuellt attraherade till personlighet/beteende.

De fåtal män som svarade att deras sexuella attraktion för en kvinna gick upp och ner beroende på personlighet var män som just hade låga testosteronnivåer.

De kvinnor som sa att deras sexuella attraktion i stort sett enbart handlade om mannens fysiska utseende hade högre testosteronnivåer.

Så ja, fråga er själva hur det står till med er, det kan vara en stark indikator på om ni har höga eller låga testosteronnivåer.

Varför jag postade denna i feminismavdelingen är just för att jag märkt att otroligt många feministika män säger sig "värdera en kvinnas personlighet mer än utseendet", vilket som sagt tyder på låg testosteron, något som jag tidigare påpekat verkar vara vanligt hos män om är just feminister.

Hur fungerar du? Tenderar du att veta direkt om du är sexuellt attraherad eller behöver du mer tid?
Citera
2012-12-01, 02:09
Medlem
Shit mannen, är du igång igen?! Hur orkar du?

Jag vet direkt om jag är sexuellt attraherad av en kvinna, men som jag skrev sist du startade en sån här tråd så är jag mycket mer intresserad av ett socialt och intellektuellt utbyte med de flesta kvinnor jag känner och framför allt när det kommer till ett långvarigt partnerskap.

Jag finner inte alls samma stimulans i att ligga med nån jag inte värdesätter och respeterar på ett intellektuellt stadie.
Citera
2012-12-01, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Kollade på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=xZNFWC7wNfA

Bekräftade en hel del av vad jag märkt av. Dvs män tenderar att veta direkt om dom är sexuellt attraherade eller inte. Kvinnor kan gå upp och ner beroende på mannens beteende.

Varför? Testosteron/Östrogen. Individer med hög testosteron tenderar att värdera fysisk attraktivitet mycket mycket mer och bli sexuellt attraherad av just detta. Individer med låg testosteron tenderar att mer vara sexuellt attraherade till personlighet/beteende.

De fåtal män som svarade att deras sexuella attraktion för en kvinna gick upp och ner beroende på personlighet var män som just hade låga testosteronnivåer.

De kvinnor som sa att deras sexuella attraktion i stort sett enbart handlade om mannens fysiska utseende hade högre testosteronnivåer.

Så ja, fråga er själva hur det står till med er, det kan vara en stark indikator på om ni har höga eller låga testosteronnivåer.

Varför jag postade denna i feminismavdelingen är just för att jag märkt att otroligt många feministika män säger sig "värdera en kvinnas personlighet mer än utseendet", vilket som sagt tyder på låg testosteron, något som jag tidigare påpekat verkar vara vanligt hos män om är just feminister.

Hur fungerar du? Tenderar du att veta direkt om du är sexuellt attraherad eller behöver du mer tid?

Nu är ju dock sexuell attraktion och social kompatibilitet olika saker. Antalet attraktiva idioter är förhållandevis många, men inte fan skulle jag väl vilja spendera större delen av mitt liv tillsammans med dem för det? Bortsett från att jag tycker P. Hilton är rätt ful, och att hon säkerligen är smartare än hon verkar, är hon ett bra exempel på vad jag menar. En yngre Victoria Silvstedt funkar nog ännu bättre (tror dock att även hon är mindre "blond" än hon utger sig för att vara).

För att citera ordspråksboken: Såsom en ring i svinets tryne, så är skönhet hos en kvinna som saknar vett. Men det är klart, lever man med en husa som dessutom erbjuder sexuella tjänster så spelar ju insidan mindre roll. Alternativt att man själv saknar intellekt och nöjer sig med basala former av interaktion. Men vill man faktiskt dela sitt liv med någon, ja då märker man rätt fort att även insidan räknas. Det inser ju även ni maskulina män. Ta lillskrot t ex., i relationstråden skriver han ju att man ska passa sig för dåliga kvinnor oavsett hur snygga eller bra i sängen dom är - det gör honom svårligen mindre manlig, bara aningen mer klok.

tl;dr: Bara för att jag gärna knullar dumma skönheter så lever jag nödvändigtvis inte gärna mitt liv tillsammans med dem.
Senast redigerad av RockInRhino 2012-12-01 kl. 02:16.
Citera
2012-12-01, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Nu är ju dock sexuell attraktion och social kompatibilitet olika saker. Antalet attraktiva idioter är förhållandevis många, men inte fan skulle jag väl vilja spendera större delen av mitt liv tillsammans med dem för det? Bortsett från att jag tycker P. Hilton är rätt ful, och att hon säkerligen är smartare än hon verkar, är hon ett bra exempel på vad jag menar. En yngre Victoria Silvstedt funkar nog ännu bättre (tror dock att även hon är mindre "blond" än hon utger sig för att vara).

För att citera ordspråksboken: Såsom en ring i svinets tryne, så är skönhet hos en kvinna som saknar vett. Men det är klart, lever man med en husa som dessutom erbjuder sexuella tjänster så spelar ju insidan mindre roll. Alternativt att man själv saknar intellekt och nöjer sig med basala former av interaktion. Men vill man faktiskt dela sitt liv med någon, ja då märker man rätt fort att även insidan räknas. Det inser ju även ni maskulina män. Ta lillskrot t ex., i relationstråden skriver han ju att man ska passa sig för dåliga kvinnor oavsett hur snygga eller bra i sängen dom är - det gör honom svårligen mindre manlig, bara aningen mer klok.

tl;dr: Bara för att jag gärna knullar dumma skönheter så lever jag nödvändigtvis inte gärna mitt liv tillsammans med dem.

Nej, det handlade ju dock just om sexuell attraktion, inte vem man vill gifta sig med.
Citera
2012-12-01, 02:30
Medlem
Citat:
Nej, det handlade ju dock just om sexuell attraktion, inte vem man vill gifta sig med.

Jo, men jag tror att många som svarar att insidan är viktig även tänker på det senare. Allt annat lika finner jag det märkligt att inte attraheras av skönhet. Flertalet språkliga begrepp som just kopplar samman skönhet med dumhet skulle ju inte kommit till om så faktiskt inte var fallet (då dumma skulle upplevas vara fula).
Citera
2012-12-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Shit mannen, är du igång igen?! Hur orkar du?

Jag vet direkt om jag är sexuellt attraherad av en kvinna, men som jag skrev sist du startade en sån här tråd så är jag mycket mer intresserad av ett socialt och intellektuellt utbyte med de flesta kvinnor jag känner och framför allt när det kommer till ett långvarigt partnerskap.

Jag finner inte alls samma stimulans i att ligga med nån jag inte värdesätter och respeterar på ett intellektuellt stadie.

Men nu var det ju just attraktion man talade om här.
Och givetvis talar man bara rent generellt, så bespara oss alla anekdoter.
Senast redigerad av Genpolen 2012-12-01 kl. 02:41.
Citera
2012-12-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Men nu var det ju just attraktion man talade om här.
Och givetvis talar man bara rent generellt, så bespara oss alla anekdoter.

Värst vad du är bryig ikväll, givetvis hit och givetvis dit - kan du inte tillföra nåt till diskussionen istället?
typ svara på TS fråga.
Citera
2012-12-01, 02:57
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Aha så du menar att manliga män attraheras till kvinnliga kvinnor.. Fascinerande..
Citera
2012-12-01, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Aha så du menar att manliga män attraheras till kvinnliga kvinnor.. Fascinerande..

Du fattade alltså en sådan simpel poäng som tråden gör?

Jösses.
Citera
2012-12-01, 03:18
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Du fattade alltså en sådan simpel poäng som tråden gör?

Jösses.

Aa precis, den här tråden fick mig att äntligen inse det.
Citera
2012-12-01, 04:25
Medlem
Relaterat: http://cogprints.org/632/1/Joel.html
Abstract
Among male Air Force veterans of the Vietnam era, age-adjusted testosterone (T) levels are lower in married men than among those who are single or divorced. Contrary to the assumption of some sociological studies, age-adjusted T is not constant over time. T is relatively high during the years surrounding a divorce, and T level falls during the years surrounding marriage. Changing T levels may explain the low criminality found among married men, and the increase in wife abuse around the time of divorce.
Citera
2012-12-01, 05:34
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Jo, men jag tror att många som svarar att insidan är viktig även tänker på det senare. Allt annat lika finner jag det märkligt att inte attraheras av skönhet. Flertalet språkliga begrepp som just kopplar samman skönhet med dumhet skulle ju inte kommit till om så faktiskt inte var fallet (då dumma skulle upplevas vara fula).

Är det inte så att män har lättare att tänka i banorna om ONS då? Vi behöver ju inte gå in på varför men det kan finnas ett par biologiska förklaringar till varför det är så.

Det har ju visat sig på undersökningar på bl.a. dejtingsiter att män tycker i snitt 4/5 kvinnor är attraktiva medan kvinnor tycker att 1/5 är attraktiva. Om man då endast går på första intryck på yttre faktorer (som att se en serie bilder). Hade verkligen sett ut som så att bara 1/5 av alla män är fysiskt attraktiva för kvinnor, och det hade räckt som kriterium för parbildning, så hade människor varit ganska ensamma idag.

Så om man tar med det i beräkningen så talar det ju för den allmäna bilden att fler män tenderar att gå på utseende och fler kvinnor på inre egenskaper, om man då resonerar vidare att det tar tid att lära känna en persons inre egenskaper så kan ju attraktion öka över tid. Med andra ord, en man har lättare att överse dåliga kvalitéer hos en kvinna om hon är attraktiv och en kvinna har lättare att överse med en mans utseende ifall han har andra egenskaper som tilltalar henne.

Sedan hur kopplat det är till testosteronnivå låter jag vara osagt, det där youtube-klippet är ju inte direkt en doktorsavhandling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in