Kollade på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=xZNFWC7wNfA
Bekräftade en hel del av vad jag märkt av. Dvs män tenderar att veta direkt om dom är sexuellt attraherade eller inte. Kvinnor kan gå upp och ner beroende på mannens beteende.
Varför? Testosteron/Östrogen. Individer med hög testosteron tenderar att värdera fysisk attraktivitet mycket mycket mer och bli sexuellt attraherad av just detta. Individer med låg testosteron tenderar att mer vara sexuellt attraherade till personlighet/beteende.
De fåtal män som svarade att deras sexuella attraktion för en kvinna gick upp och ner beroende på personlighet var män som just hade låga testosteronnivåer.
De kvinnor som sa att deras sexuella attraktion i stort sett enbart handlade om mannens fysiska utseende hade högre testosteronnivåer.
Så ja, fråga er själva hur det står till med er, det kan vara en stark indikator på om ni har höga eller låga testosteronnivåer.
Varför jag postade denna i feminismavdelingen är just för att jag märkt att otroligt många feministika män säger sig "värdera en kvinnas personlighet mer än utseendet", vilket som sagt tyder på låg testosteron, något som jag tidigare påpekat verkar vara vanligt hos män om är just feminister.
Hur fungerar du? Tenderar du att veta direkt om du är sexuellt attraherad eller behöver du mer tid?