• 1
  • 2
2012-12-02, 19:10
Medlem
Awokad0s avatar
Allting är ordnat till det bästa /Voltaire

Att åka tillbaka och ändra på ett misstag raderar den kunskap du skapat av misstaget. Andra kunskaper av misstag du inte gjort som du alltså inte besitter finns inte i din verklighetsuppfattning. Alltså om du skulle välja att du gjort en rad andra misstag istället skulle du enligt din subjektiva uppfattning besitta mindre kunskap.

Du utvecklas ständigt till det positiva men dina krav hinner ikapp.

Men absolut håller jag med i ditt resonemang men jag uppfattade det som att du bara beskrev sannolikhet.
Citera
2012-12-05, 09:24
Medlem
02-02-2012s avatar
Skulle tipsa TS om att läsa the Dice Man. Den handlar mer om vad personligheten är men visar på ett bra sätt hur slumpartade händelser kan påverka någons liv, inte Dostojevskij klass på litteraturen men väl en intressant bok som väcker lite frågor om vad man egentligen är och hur man blivit den man är. Läs inte spoilertexten om ni tänkt läsa boken då mycket av läsupplevelsen kommer av hur handlingen utvecklar sig.
Citera
2013-01-12, 19:30
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Skulle tipsa TS om att läsa the Dice Man. Den handlar mer om vad personligheten är men visar på ett bra sätt hur slumpartade händelser kan påverka någons liv, inte Dostojevskij klass på litteraturen men väl en intressant bok som väcker lite frågor om vad man egentligen är och hur man blivit den man är. Läs inte spoilertexten om ni tänkt läsa boken då mycket av läsupplevelsen kommer av hur handlingen utvecklar sig.

har läst the dice man och den är en av mina favvoböcker!=)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in