• 1
  • 2
2012-11-30, 23:56
Medlem
TMac1s avatar
Jag och tjejen ska flytta till en större hyresrätt snart, och fick veta att den skulle bli fullt renoverad då en handikappad finsk man hade rökt in hela lägenheten.
Vi fick välja tapeter samt golv i hall, kök och sovrummen, och nu undrar vi om någon här vet hur allt går till när lägenheter renoveras från grunden?

Vi var uppe och kollade in igenom brevinkastet och tyckte vi såg ett originalgolv "korkgolv" (sånt som funnits i lägenheter sen långt tillbaka) i hallen, och vi hade valt att vi ville ha svart golv där, och då hoppas vi att golvet där inte har lagts.

All hjälp e vi tacksamma för
Citera
2012-11-30, 23:57
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Jag och tjejen ska flytta till en större hyresrätt snart, och fick veta att den skulle bli fullt renoverad då en handikappad finsk man hade rökt in hela lägenheten.
Vi fick välja tapeter samt golv i hall, kök och sovrummen, och nu undrar vi om någon här vet hur allt går till när lägenheter renoveras från grunden?

Vi var uppe och kollade in igenom brevinkastet och tyckte vi såg ett originalgolv "korkgolv" (sånt som funnits i lägenheter sen långt tillbaka) i hallen, och vi hade valt att vi ville ha svart golv där, och då hoppas vi att golvet där inte har lagts.

All hjälp e vi tacksamma för

Man lägger nytt golv sist.
Citera
2012-12-01, 00:00
Medlem
mrnitrouss avatar
Tak, tapet, taklist, golv och sist golvlist. Så brukar man jobba
Citera
2012-12-01, 01:41
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Man lägger nytt golv sist.

Så det vi såg e det gamla golvet? för målarna kom ut och hade gjort klart sitt jobb när vi kom förbi lägenheten..
Citera
2012-12-01, 01:41
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnitrous
Tak, tapet, taklist, golv och sist golvlist. Så brukar man jobba

Ok, hoppas bara dom har gjort på de sättet, för man vill ha det som de var bestämt..
Citera
2012-12-01, 07:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
för målarna kom ut och hade gjort klart sitt jobb när vi kom förbi lägenheten..
Målare lägger inga golv.
Citera
2012-12-01, 16:34
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Målare lägger inga golv.

Nej de vet jag, menar mer att dom kom ut från lägenheten, och när vi frågade så sa dom att dom "trodde" att alla golv förutom parkettgolvet i vardagsrummet var klart.
Citera
2012-12-01, 16:37
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
TMac1 skrev :dom "trodde" att alla golv förutom parkettgolvet i vardagsrummet var klart.

Det är inte säkert att målarna hade alla uppgifter om golvbyten, det är ju inte deras jobb.
Citera
2012-12-01, 20:46
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Det är inte säkert att målarna hade alla uppgifter om golvbyten, det är ju inte deras jobb.

Så har jag också tänkt..
Citera
2012-12-01, 23:59
Medlem
TMac1s avatar
Men så om jag har förstått helt rätt, så ska inte golven ha blivit fixade än, att dom ska vara sista sakerna innan golvlist att läggas dit?
Citera
2012-12-02, 00:13
Medlem
Målarna kände till de golv som var klara eftersom de var täckta.
Citera
2012-12-02, 00:29
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
Målarna kände till de golv som var klara eftersom de var täckta.

När vi tittade in genom brevinkastet så var det inget skydd på golvet just där vi såg..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in