2013-05-07, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
H*n blev ju inte avstängd.

admin5

Äh, då kan vi rikta mitt inlägg mot de som tycker att h*n borde blivit avstängd eller varnad, blev en varning i slutändan. Var inte ens ett definitivt påstående, "Har du väl?"
Senast redigerad av blabla12345 2013-05-07 kl. 07:53.
Citera
2013-05-07, 07:57
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Äh, då kan vi rikta mitt inlägg mot de som tycker att han borde blivit avstängd eller varnad, blev en varning i slutändan. Var inte ens ett definitivt påstående, "Har du väl?"

1.06 är en av de viktigaste reglerna vi har, kanske rentav den viktigaste regeln. Vi slår stenhårt ned på de som bryter mot den regeln, håller man på och antyder saker så ska man inte bli förvånad om det blir ett straff för det.

admin5
Citera
2013-05-07, 11:07
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är inte sant, du har inte varit uppe för någon omröstning när det gäller regel 1.06.

admin5

Aha, intressant att veta. Då har jag alltså blivit lurad, iofs ett ganska bra sätt att lugna ner diskussionen.

Tack för info.
Citera
2013-05-07, 11:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
H*n har inte sammankopplat individen med några andra specifika individer i ovanstående citat. "Annat nick" innefattar alla övriga medlemmar och utesluter ingen. Fånig avstängning.

Citat:
Äh, då kan vi rikta mitt inlägg mot de som tycker att h*n borde blivit avstängd eller varnad, blev en varning i slutändan. Var inte ens ett definitivt påstående, "Har du väl?"
Men poängen är att man ska ge fan i att ens insinuera såna saker. Nu har inte jag orkat bry mig om att kolla vad för slags trådar du vanligen huserar i, men skulle du vilja att dina kollegor och polare visste om vad du skrivit på FB? Det räcker att läsa reglerna och att läsa en slumpad tråd för att förstå hur viktig 1.06 är.
Citera
2013-05-07, 11:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Men poängen är att man ska ge fan i att ens insinuera såna saker. Nu har inte jag orkat bry mig om att kolla vad för slags trådar du vanligen huserar i, men skulle du vilja att dina kollegor och polare visste om vad du skrivit på FB? Det räcker att läsa reglerna och att läsa en slumpad tråd för att förstå hur viktig 1.06 är.
Småbarn och mindre vetande ska alltid testa gränser. Här i forumet är det total nolltolerans mot outning. De som inte förstår detta försöker testa med "väl" och diverse diskreta antydningar. Att man inte förstår att PM gäller lika som inlägg vidimerar bara oförståndet.

Jag förstår inte heller att 2die så kapitalt har hängt upp sig på att han tror att moderatorer utför diverse sexuella tjänster på varandra. Många vanliga användare håller ju med om hur 1.06 ska tolkas här i tråden, så det är långt ifrån enbart moderatorer som har denna förståelse.

Har själv varit uppe för omröstning för 1.06 två gånger då jag helt omedvetet råkat nudda vid att bryta mot regeln. Dock lämnades båda fallen efter genomförd omröstning utan åtgärd, vilket jag ser som ett bevis mot 2dies påstående att moderatorerna håller varandra om ryggen.
Citera
2013-05-07, 15:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har själv varit uppe för omröstning för 1.06 två gånger då jag helt omedvetet råkat nudda vid att bryta mot regeln. Dock lämnades båda fallen efter genomförd omröstning utan åtgärd, vilket jag ser som ett bevis mot 2dies påstående att moderatorerna håller varandra om ryggen.
Ja, precis så. Att det tas till omröstning betyder inte alls att man är skyldig utan att det kommit in en rapport och är det en relevant RP så tas det upp för en omröstning. Detta för att det enskilda moderatorn inte ska kunna styra det utan att det skall vara "rättssäkert".

Kan lova att vi håller varandra verkligen inte om ryggen utan som moderator så har vi som personer en viss stolthet i det vi gör och då kan ingen komma och sabba detta för de andra genom att slarva.

Vad gäller 1.06 så är det jätteenkelt att inte få problem med den regeln. Ge fan i att spekulera i en användares identitet. Vi har ingen humor och ingen tolerans vad gäller den regeln.
Citera
2013-05-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ja, precis så. Att det tas till omröstning betyder inte alls att man är skyldig utan att det kommit in en rapport och är det en relevant RP så tas det upp för en omröstning. Detta för att det enskilda moderatorn inte ska kunna styra det utan att det skall vara "rättssäkert".

Kan lova att vi håller varandra verkligen inte om ryggen utan som moderator så har vi som personer en viss stolthet i det vi gör och då kan ingen komma och sabba detta för de andra genom att slarva. :)

Vad gäller 1.06 så är det jätteenkelt att inte få problem med den regeln. Ge fan i att spekulera i en användares identitet. Vi har ingen humor och ingen tolerans vad gäller den regeln.
Det märktes tydligt. Mitt pm var ju allt annat än hotande eller spekulerande förutom då att jag undrade varför personen inte kunde hålla sig i sin egen forumdel. Den jag pm:ade har en alldeles egen avdelning på FB och jag vet att vi är många som vill slippa se den personen förpesta resten av forumet.

Pinsamt faktiskt att säga att jag spekulerade i den användarens identitet. Men fattar att personen inte ville visa moderatorn vad vi snackat om tidigare, så till sist så blev det ju bara den lilla löjliga texten som avgjorde allt. 1.06 regeln är direkt löjlig om den tillämpas som den gjordes i mitt fall. Men tänker inte dra det längre än så, jag fick ju svart på vitt att jag hade rätt från början, så jag är nöjd.
Citera
2013-05-07, 22:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2die
... jag fick ju svart på vitt att jag hade rätt från början, så jag är nöjd.
Fast nu är det ju egentligen som så att du varken fick rätt - moderatorer såväl som användare här i tråden verkar ganska så överens om att du gjort fel, eller att du är nöjd. Oavsett vilket vet du nu hur reglerna ska tolkas, och förhoppningsvis kan du framöver avstå från att bryta mot 1.06.
Citera
2013-05-08, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu har inte jag orkat bry mig om att kolla vad för slags trådar du vanligen huserar i, men skulle du vilja att dina kollegor och polare visste om vad du skrivit på FB? Det räcker att läsa reglerna och att läsa en slumpad tråd för att förstå hur viktig 1.06 är.

Jag står för allt jag skriver och säger, både på internet och IRL, det vore ganska ynkligt om så inte vore fallet. Frågor på det?
Citera
2013-05-08, 19:45
Moderator
^Eazs avatar
Förstår inte ens varför det är diskussion om detta.

Ge fan i att spekulera vem en användare är, ge fan i att hinta om att du vet vem en användare är, ge fan i att ens antyda vem en användare är, ge fan i att fråga om en användare är X eller Y - på skämt eller inte.

Svårare än så är det inte.
Citera
2013-05-08, 20:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag står för allt jag skriver och säger, både på internet och IRL, det vore ganska ynkligt om så inte vore fallet. Frågor på det?
Men det är inte det som avgör vad du får skriva på FB. Det är reglerna som gör det.

Jag är färdig i den här tråden.
Citera
2013-05-08, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Förstår inte ens varför det är diskussion om detta.

Ge fan i att spekulera vem en användare är, ge fan i att hinta om att du vet vem en användare är, ge fan i att ens antyda vem en användare är, ge fan i att fråga om en användare är X eller Y - på skämt eller inte.

Svårare än så är det inte.
Jag spekulerade inte seriöst vem X var faktiskt. Jag blev bara arg för att X sprider pedofilpropaganda utanför X egen forumdel. Varför har vi ett peddoforum ifall pedofilerna inte håller sig där? Mår illa av inlägg från X och undrade bara varför X inte höll sig i sitt eget forum. Därför fattar jag inte att det kan bli en 1.06:a men Flashbacks moderatorer är kända överallt för att försvara sina pedofiler, så jag är inte överraskad.

Flashback = Det nya Aftonbladet! DDR-censur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in