Citat:
Ursprungligen postat av
Wittgenstein
Jag får väl ta och revidera mitt påstående att Arnstad bara försöker imponera på etablissemanget. Efter den senaste twitterkonflikten som startade med Camilla Rågfors så håller jag med de som säger att det är något allvarligt fel på honom. På riktigt. Paranoid psykos eller någon form av personlighetsstörning. Det är liksom facister bakom varenda husknut. Jag gissar att han kommer att möta samma öde som den där kvinnliga folkpartisten som insjuknade i någon psykisk åkomma och sedan presenterade den ena paranoida teorin efter den andra: Diskret sopas undan offentlighetens ljus för att sedan glömmas bort.
Hans största problem är att han investerat hela sin trovärdighet i att stämpla SD som neofascister. Han kan inte backa från det. Broarna är brända. Det finns ett bäst före-datum för hans pajaskonster. Tiden är hans fiende.
SD håller på att mogna som parti och utveckla riktig politik på alla områden. Tidigare var det ett lapptäcke uppbyggt kring invandringspolitiken, men nu har man faktiskt börjat tänka och vara konstruktiva när det gäller saker som t.ex. arbetsmarknad och utbildning. Tiden i riksdagen har satt sina spår. Efter valet är man inne med 10+% och får in t.ex. Paula Bieler och Hanna Wigh. SD är här för att stanna. Etablissemanget kommer att tröttna på att hetsa och varna. Åren kommer att gå. Folk kommer att acceptera SD för vad de är, ett mainstreamparti med invandringspolitik som S och M hade för 20-25 år sedan. Ska Arnstad då stå där i TV och förklara för Paula Bieler att hon är fascist "egentligen"? Ska han sitta som 50- eller 60-åring och säga vänta bara, nu kommer det när som helst, nu river SD av masken och hissar svastikaflaggorna?
Han kan lura några fler byfånar att betala honom för seminarier under den här valrörelsen, och någon kommer säkert att låta honom publicera domedagsartiklar dagarna efter valet, men sedan kommer hans telefon sakta att sluta ringa. Då lär han försöka hitta en annan kassako än SD-alarmism, men frågan är om någon kommer att lyssna med tanke på hur mycket han varit ute och cyklat i SD-frågan.