Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Jag gillar designen till iTunes idag. Tyvärr drar allt annat skit som inte har något med musik att göra ner iTunes till en grymt långsam och för överkluddigt musikprogram. Känns som att Spotify har sprungit förbi iTunes när det kommer till musik, med möjligheten att streama vad man vill som det största dragplåstret.
Jag har en MacBook Pro från 2009. Ändå så fungerar Spotify mycket smidigare och bättre för musik än vad iTunes gör. Det är helt ofattbart. När jag klickar på play/pause knappen på tangenbordet så pausas musiken omedelbart i Spotify, med iTunes påslaget så är det en delay på 1-2 sekunder innan musiken pausas. Sedan har vi Queue som öht inte finns till iTunes, bättre playlistssystem till Spotify etc.
Även integrationen med facebook är överlägset än vad den är till iTunes. Finns det någon som har sett en iTunes rekommendation i er news feed t.ex? Det är faktiskt jävligt kul att se vad dina vänner lyssnar på, vilka playlist dom har, favoritlåtar, skicka låtar. Hur fan kan Apple ha missat en sån här självklar social upplevelse?
Personligen kommer jag att avvakta med att uppdatera iTunes till version 11. Jag får höra mig för från bland annat den här tråden vad den generella åsikten om iTunes 11 är kontra Spotify samt iTunes 10...
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag älskar det avskalade gränssnittet och "nästa" är en funktion jag har saknat sedan jag bytte till Mac och slopade Winamp. Särskilt snyggt är det under TV-program.
Jag har också en MBP 2009 och har aldrig haft några problem med att det skulle vara nån fördröjning när man trycker på play/stop etc.
Man har kunnat köa låtar (om det är det ni menar med queue och nästa) i iTunes sedan en massa år. Bara att välja vilken/vilka låtar man vill ska spelas som nästa eller kommande låtar, och flytta om dem som man behagar i listan. Så det är inget nytt idag i sig, men man har fått ett annat utseende och nytt gränssnitt på det.