Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tror det ligger mycket i det du skriver. Människor som har svårt för självständigt tänkande behöver klara regler. Religion, rasism, eller feminism / kommunism.
Vad är lösningen?
Välja det minst onda av ovan, eller finns det andra varianter?
Måste man välja någonting då? Kan man inte bara vara mot andra såsom man själv vill bli behandlad?
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Jag trodde politiskt ställningstagande oberoende av grad var en direkt produkt av missnöje i samhället.
TS hade förstått ''rasismen'' om han läste lite om Sveriges historia, speciellt den som har med det politiska klimatet att göra. Men visst, det är lättare att spy ur sig skit om subjektiva termer som spiritualitet än att aktivt söka svar.
Får man fråga vad du baserar på, att det finns mer extremister i Sverige än andra länder? Vardagsempirism kanske?
Ja, det finns extremt många insnöade vänsterradikaler, feminister och även nazister och rasister. Just rasister och nazister finns det nog gott om även i östeuropeiska länder, men om vi snackar om enbart den första världen så tror jag att antalet är ovanligt högt i Sverige, även om jag inte har något direkt bevis som styrker det. Folk i Sverige verkar ha otroligt svårt för att bara leva sina liv utan att se ner på någon annan grupp. Den svenska avundsjukan som ligger till grund, måhända? Jag tror för övrigt att en stor bidragande faktor till detta, är att majoriteten av svenskarna kommer ifrån bondefamiljer som på sin tid helt saknade utbildning, och detta för bara ett par generationer sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag klarar mig bra utan bibelviftare som dig, jag klarar mig även bra utan gapiga feminister, jag klarar mig bra utan skräniga nassar.
Jag är ingen bibelviftare, men du borde vara medveten om att västvärldens moral och etik till största del grundar sig på kristna värderingar.