Citat:
Ursprungligen postat av novus.
Ja, det finns extremt många insnöade vänsterradikaler, feminister och även nazister och rasister. Just rasister och nazister finns det nog gott om även i östeuropeiska länder, men om vi snackar om enbart den första världen så tror jag att antalet är ovanligt högt i Sverige, även om jag inte har något direkt bevis som styrker det. Folk i Sverige verkar ha otroligt svårt för att bara leva sina liv utan att se ner på någon annan grupp. Den svenska avundsjukan som ligger till grund, måhända? Jag tror för övrigt att en stor bidragande faktor till detta, är att majoriteten av svenskarna kommer ifrån bondefamiljer som på sin tid helt saknade utbildning, och detta för bara ett par generationer sedan.
Den svenska avundsjukan? (utveckla gärna!)
Du tror inte att ''rasismen'' har uppstått pga av många år av en stagnerad invandringsdebatt där folk inte fick visa sitt missnöje, och där en saklig debatt jämfördes med pesten?
Man kan spekulera hur man vill och jag kan förstå ditt argument med utbildning men det argumentet håller inte om man jämför Sverige med andra länder där kunskapsnivån är betydligt lägre. Sverige har dessutom varit ledande inom jämställdhet och dylikt i många år.
Vadå bara leva sina liv? Vi bor ju i ett samhälle där det finns olika aspekter som påverkar våra liv. Skall vi bara lägga oss ner å dö om de här aspekterna verkar för jobbiga att ta itu med och dessutom ge fan i att diskutera dem? Vi ser ju hur långt det har tagit oss....
Sedan att du blandar in religion i din retorik visar bara hur lite kunskap du egentligen har för hur verkligheten ser ut och ter sig.