Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Agree to disagree?
FPs siffror talar dock för sig självt. De är inte populära och stort ansvar faller som alltid på partiledaren. Björklunds "skol"-politik blir konstant sågad av forskare samtidigt som lärarkåren avskyr honom. Men visst, han kan säkert vinna röster på att låta tuff och hård och dra lite one-liners. Det ger Fp lite röster från folk som inte vet bättre, men det kastar också över traditionella fp-väljare till Mp. Då menar jag välutbildade personer i storstäderna.
Å andra sidan tror jag att flera har rätt här. Om Fp inte är väldigt tydliga och skarpa i sin politik när man byter partiledare så kan det mycket väl visa sig att man tappar än mer då man låter för lika andra partier. Främst Miljöpartiet som redan är större och populärare. Särskilt bland de grupper Fp vill åt.
Kan du utveckla hur du menar att FP röstare skall gå till MP? FP är det enda parti som har en profilerad liberalism
(man kan ifrågasätta hur det ser ut i praktiken) medan MP är ett parti för mjuk-marxister i storstäder. Det enda som enar dem är att de är aktiva i vissa storstäder, mer finns inte för mig. För mig känns det mer troligt att en besviken FPare skulle gå till M och rösta på någon av de yngre förmågorna som ofta drar mer åt det liberala hållet än det konservativa. Vilka en
liberal skulle vilja rösta på i MP ser jag inte. Jag har inget stöd i någon vetenskaplig undersökning men jag har språkat lite med FPare och de verkar hata MP mer än SD.
FP är zionister i grunden efter att partiet togs över under 90 talet, det är därför ni ser ett underligt beteende från dem då de driver en internationalistisk politik. De har föga intresse av att den
förvaltande staten Sverige överlever. Deras dröm är ett EU som kontrollerar hela samhället från Bryssel. Finns ingen sansad FPare med inflytande, de har trängts ut långt före de når inflytande i moderpartiet.