Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-11-04, 16:04
  #25
Medlem
Och även i Barcelona om inget har ändrats på ett tag.
Satt på svenska senior-avdelningen i Sthlm i två närmare två år
Citera
2015-08-30, 01:36
  #26
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Har ni köpt till Apple Care förut ? Är det värt?

Är inne på att köpa nya 27" iMac, jag brukar aldrig nånsin köpa till försäkringar överhuvudtaget, vare sig det är tv, mobil eller datorer... Aldrig gått sönder.

Sen har ju datordelar givetvis gett upp men på PC gick det ju byta ut själv utan bekymmer själv.


Vad kan en reparation ligga på? Om t.ex hårddisken pajjar efter 1 år?
Pratar vi om tusenlappar eller?


Jag har skaffat AppleCare+ på Ipad Air 2, tänkte att efter cirka 1-1,5 år så drämmer jag den i backen, sedan, strax innan 2-år så drämmer jag den i backen igen och får en ny enhet. Just så jag hinner nyttja båda "olycksfallen". Får man en fräsch enhet, lite valuta ska man ha för pengarna.
Citera
2015-08-30, 04:32
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Jag har skaffat AppleCare+ på Ipad Air 2, tänkte att efter cirka 1-1,5 år så drämmer jag den i backen, sedan, strax innan 2-år så drämmer jag den i backen igen och får en ny enhet. Just så jag hinner nyttja båda "olycksfallen". Får man en fräsch enhet, lite valuta ska man ha för pengarna.
Eller så skulle du kunna ta de 799:-, plus 399:-x2 i självrisk och lägga på en ny enhet om två år. Lägg dem i en fond eller nåt så kanske du får mer pengar att pytsa in.
Citera
2015-11-27, 09:58
  #28
Medlem
yallapenos avatar
Köpte Apple Care EN gång, till min Mac Pro 2010. Aldrig mer.
Wifi är så när som paj på den datorn ända sedan jag packade upp den. Får runt 2mbit, så Apple tyckte ju att det fungerade. Fick förslaget "att dra en sladd istället".

Muppigt att betala för denna "support" enligt mig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback