2012-11-28, 19:39
Medlem
Hej! Jag gymmar och har slutat med Protein shakers för att det är så himla dyrt och känns onödigt, vill inte också använda det. Men jag har en annan fråga nu, jag väger 79 kg och är 180 cm lång jag har en vanlig gym schema då t.ex Bröst och Triceps 1 gång i veckan osv. Men Hur mycket protein behöver jag egentligen? Enligt min app Shape så behövs det 84 gram per dag för mig och enligt en vän behövs det 135-145. Vad skulle ni tro? Need Help. Jag har också nu gymmat i ca 2-3 månader och kommer att forsätta också under sommaren förutom 3-4 veckors semester, så min andra fråga är då ska jag rippa eller inte? Vad för kost behövs det för att rippa om jag ska? Och vilka extra övningar?
Citera
2012-11-28, 19:44
Medlem
det beror ju lite på vilka resultat du förväntar dig men jag väger 80kg själv och jag ligger mellan 120-140 gram/dag

tror att det är en rätt bra nivå!
Citera
2012-11-28, 19:55
Medlem
Det finns massor med information om detta, provat söka?

Nåväl, du bör ligga på 2-3g protein/kg kroppsvikt oavsett om det är bulk eller deff.

Du säger att du gymmat några månader, och planerar att fortsätta. Tyvärr bygger man inte muskler snabbt, utan det tar tid. Du bör kötta på tills våren 2014 istället och köra en deff till sommaren 2014, om du vill ha några muskler att tala om kvar efter deffen.

Under deffen minskar du på kolhydraterna och äter mindre, mindre än vad in kropp förbrukar, så att du går ned i vikt. Proteiner vräker du dig i kombination med tung och hård styrketräning, precis som under bulk.
Citera
2012-11-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Det finns massor med information om detta, provat söka?

Nåväl, du bör ligga på 2-3g protein/kg kroppsvikt oavsett om det är bulk eller deff.

Du säger att du gymmat några månader, och planerar att fortsätta. Tyvärr bygger man inte muskler snabbt, utan det tar tid. Du bör kötta på tills våren 2014 istället och köra en deff till sommaren 2014, om du vill ha några muskler att tala om kvar efter deffen.

Under deffen minskar du på kolhydraterna och äter mindre, mindre än vad in kropp förbrukar, så att du går ned i vikt. Proteiner vräker du dig i kombination med tung och hård styrketräning, precis som under bulk.

Ja jag pratade också med en annan nyss som gymmat 4-5 år, han sa att han ville innan också rippa efter 9 månader gymmandet för sommaren men insåg sen att det var onödigt, för att om han fortsatte att kötta på så skulle han fått mer gains.
Citera
2012-11-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
det beror ju lite på vilka resultat du förväntar dig men jag väger 80kg själv och jag ligger mellan 120-140 gram/dag

tror att det är en rätt bra nivå!

Tack då har vi säkert nästan samma ska fortsätta mellan 120-140 då
Citera
2012-11-28, 21:18
Medlem
MeGustas avatar
Gjorde samma som du planerar att göra förra sommaren. Vem vill liksom inte vara rippad på stranden?
Började deffa trots att många tyckte att det var för tidigt, hade endast gymmat i 6-7 månader. Slutade dock efter två månader då jag vägde runt 61 kg på mina 172 cm. Då var jag nog ändå ~5 kg ifrån mitt mål. Överskattade min massa ganska grovt.

Mitt råd till dig är att fortsätta träna på med ett litet överskott/ kcal-balans för att bygga lite massa, annars kommer du bli missnöjd med din "rippning".
Citera
2012-11-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
Gjorde samma som du planerar att göra förra sommaren. Vem vill liksom inte vara rippad på stranden?
Började deffa trots att många tyckte att det var för tidigt, hade endast gymmat i 6-7 månader. Slutade dock efter två månader då jag vägde runt 61 kg på mina 172 cm. Då var jag nog ändå ~5 kg ifrån mitt mål. Överskattade min massa ganska grovt.

Mitt råd till dig är att fortsätta träna på med ett litet överskott/ kcal-balans för att bygga lite massa, annars kommer du bli missnöjd med din "rippning".

Ska då forsätta att bygga massa ännu mera genom att äta mer, tack för ett eget levande exempel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in