Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-11-28, 19:01
Bannlyst
Jag har fått lära mig att när moderator skriver som moderator är det fet stil som gäller, när moderator skriver som vanlig användare används vanlig skrift som vi andra dödliga.
Varför skulle inte moderatorns skrift när han/hon modererar kunna vara röd, då skulle det uppmärksammas ordentligt.
Citera
2012-11-28, 19:08
Medlem
TheGamers avatar
Varför vill du att dem ska skriva med röd text? Räcker inte fetstilt för dig?
Citera
2012-11-28, 19:08
Medlem
NativeVLANs avatar
Det är väl ingen helt dum idé men känns aningen onödig? Det är väl upp till moderatorn själv hur hen vill markera att det är allvar.

I så fall skulle det kunna finnas en 'kryssruta' för moderatorer som ger hela inlägget någon form av ram som visar att detta är ett moderator-inlägg som bör uppmärksammas.
Citera
2012-11-28, 19:09
Medlem
Fina Gubbens avatar
Visst kan vi skriva med röd text också, men jag tycker en fetmarkering samt ett "/Mod" i slutet räcker för att belysa att det är ett moderatorinlägg det handlar om.

Har använt röd text ett par gånger när det är många trolljägare eller tramsare som försöker förstöra en tråd. Kan inte minnas att det hjälpte något.
Citera
2012-11-28, 19:09
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi har en lösning på vår att-göra-lista som gör att det blir betydligt tydligare när en moderator skriver inlägg "i tjänsten".

admin4
Citera
2012-11-28, 19:10
Medlem
tzjs avatar
Om en moderator skriver under sitt inlägg med t ex: /mod, /moderator eller liknande, så är det att betraktas som just ett moderatorsmeddelande.

Om inte detta görs så är det ett inlägg som vilken annan användare som helst. Vissa moderatorer fetar texten för extra tydlighet, andra inte. Det är alltså olika från moderator till moderator.
Citera
2012-11-28, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Varför vill du att dem ska skriva med röd text? Räcker inte fetstilt för dig?
Rött har ju i alla tider betraktas som varningsfärg därför tyckte jag det var lämpligt.
Citera
2012-11-28, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om en moderator skriver under sitt inlägg med t ex: /mod, /moderator eller liknande, så är det att betraktas som just ett moderatorsmeddelande.

Om inte detta görs så är det ett inlägg som vilken annan användare som helst. Vissa moderatorer fetar texten för extra tydlighet, andra inte. Det är alltså olika från moderator till moderator.
Jo jo nog är det så kanske dumt av mig men jag tyckte röd text skulle ge extra uppmärksamhet på att här modereras det.
Citera
2012-11-28, 19:14
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Jo jo nog är det så kanske dumt av mig men jag tyckte röd text skulle ge extra uppmärksamhet på att här modereras det.

Inga idéer är dumma.

Ibland kan säkert röd text vara bra, men oftast räcker det med texten fetad. Röd text tycker jag personligen känns lite overkill.
Citera
2012-11-28, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Inga idéer är dumma.

Ibland kan säkert röd text vara bra, men oftast räcker det med texten fetad. Röd text tycker jag personligen känns lite overkill.
Okej vi får papperskorga mitt förslag då.
Citera
2012-11-28, 20:03
Medlem
namgrebs avatar
Jag upplever röd text som klart jobbig att läsa, ev. med tanke på att jag är röd-grön färgblind, så jag slår ett slag för detta bortglömda kollektiv och säger nej till röd text!
Citera
2012-11-28, 21:28
Moderator
Jeckes avatar
För att allt som behövs är en markering att det är ett moderatorinlägg, vilket fet text gör det tillräckligt tydligt.

Och det är enkelt att feta texten då det finns bland verktygen, medans man får krångla lite mer för att göra det rödfärgat.

Annars kan man ju börja mumla om att för att göra det extra extremtydligt så borde man feta texten, rödfärga den, göra den centrerad och ha 4 smilies i början och slutet på varje rad med text.

Typ något i den
här stilen, alltså.

Kort sagt, fetning av texten och underskrift räcker, det finns inget behov av att överdriva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in