Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-28, 22:39
Bannlyst
Ja ja det räcker nu mitt förslag var ogenomtänkt
Lovar att aldrig någonsin lägga ett förslag igen.
Citera
2012-11-28, 23:21
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har en lösning på vår att-göra-lista som gör att det blir betydligt tydligare när en moderator skriver inlägg "i tjänsten".

admin4

Får man undra vad ni hade tänkt eller får vi invänta tills det har blivit infört?

Man ser ju ändå direkt om mod just skriver som mod ändå, Alltså att dom slutar själva inlägget med just /MOD fast finns väl användare som inte märker av det skulle jag gissa.
Citera
2012-11-29, 05:30
Medlem
NativeVLANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Nåväl, nu ska vi inte vara allt för negativa.. Det är ingen dum idé i sig att moderatorinläggen ska sticka ut lite mer, men den röda färgen är inte något som faller alla i smaken

Fortsätt komma med förslag, låt inte kritik stoppa dig!
Citera
2012-11-29, 07:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Får man undra vad ni hade tänkt eller får vi invänta tills det har blivit infört?

Man ser ju ändå direkt om mod just skriver som mod ändå, Alltså att dom slutar själva inlägget med just /MOD fast finns väl användare som inte märker av det skulle jag gissa.

Vi hade tänkt oss att använda röd text.

Skämt åsido, tanken är att det ska gå snabbt för moderatorn att markera ett inlägg som är skrivet i egenskapen som moderator och att det inlägget ska vara enkelt och tydligt för användare att urskilja bland övriga inlägg. Det är väl troligare att markeringen görs "omkring" inlägget liknande en ram i någon annan färg än att själva texten byter färg. Men där har vi inte riktigt tänkt klart än.

admin5
Citera
2012-11-29, 07:26
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Det hoppas jag verkligen att du inte gör, din tanke med med förslaget är jättebra även om det tänkta utförandet inte fungerar optimalt.

admin5
Citera
2012-11-29, 13:08
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Nejdå, det är jättebra. Var inte rädd för att komma med förslag. Även om vi inte alltid kommenterar eller svarar så läser vi allt som skrivs i detta forumet.

admin4
Citera
2012-11-29, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
För att allt som behövs är en markering att det är ett moderatorinlägg, vilket fet text gör det tillräckligt tydligt.

Och det är enkelt att feta texten då det finns bland verktygen, medans man får krångla lite mer för att göra det rödfärgat.

Annars kan man ju börja mumla om att för att göra det extra extremtydligt så borde man feta texten, rödfärga den, göra den centrerad och ha 4 smilies i början och slutet på varje rad med text.

Typ något i den
här stilen, alltså.

Kort sagt, fetning av texten och underskrift räcker, det finns inget behov av att överdriva.
Jo jag har blivit medveten om det nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in