Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Man vet inte hur man ska få bukt med problemet och /eller man är inte konsekvent. Man undviker hellre hundmöten in absurdum, tex enbart nattliga rastningar, än att träna på just hundmöten. Man ger hunden åtskilliga smakbitar från matbordet men om den tigger när det finns middagsgäster ryter man åt den. Då är det plötsligt inte ok.
Precis! Det kan jag bli galen på, man kan ju inte ge den mat ena dagen och sen tokskälla på den andra. Eller låta den ligga i soffan på förmiddagen och sen skälla på den för det på eftermiddagen...
Citat:
Ursprungligen postat av MerJul
Forutom ovanstaende komentarer sa har jag ocksa haft nagra i bekantskapen som skaffat sig en hundvalp och som sagt att foraldrarna till dessa har varit lydnads champions. Da maste det ju vara medfott i valparna att de vet fran fodsel vad sitt, ligg, rulla runt osv betyder! samt hur de beter sig mot folk och andra hundar. Har ocksa hort denna fran uppfodare att de fatt fragan om valparna kommer vara lika lydiga som foraldrarna.
Tappat hopp i manskligheten lite till varje dag...
Ja, jag hade en bekant som skulle ta valpar efter sin hund (utan stamtavla) för att han var så snäll och lydig, och det vore praktiskt med en sån valp... Jag försökte förklara att det inte riktigt funkar så, men det slog man bort. Tur att det inte blev några valpar efter den hunden iallafall.