2012-11-28, 12:10
Medlem
Psycho-Killers avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/va...ej_7707210.svd

Kvinnan sade nej och försökte hålla ihop benen. Men när mannen fortsatte ”stängde hon av”, har kvinnan berättat i förhör. Nu har Värmlands tingsrätt friat mannen från våldtäkt, trots att domstolen är övertygad om att hennes berättelse stämmer.
Citera
2012-11-28, 12:40
Medlem
Psycho-Killers avatar
Dom: http://minfil.se/c2O1Yca3b7
Citera
2012-11-28, 13:28
Medlem
Man ska inte kunna dömas endast p.g.a att anmälarens berättelse anses trovärdig anser jag. Är det ord mot ord och ingen bevisning finns bör man frias.

Orkade inte läsa igenom domen men av notisen i SVD framgår inget i min mening som gör att domslutet borde vara det motsatta.
Citera
2012-11-28, 17:37
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Jättebra TS att du presenterade domen!
Citera
2012-11-28, 18:42
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.
Man ska inte kunna dömas endast p.g.a att anmälarens berättelse anses trovärdig anser jag. Är det ord mot ord och ingen bevisning finns bör man frias.

Orkade inte läsa igenom domen men av notisen i SVD framgår inget i min mening som gör att domslutet borde vara det motsatta.

SvD må vara en hyggligt seriös tidning, men en kort artikel från TT (!) är inte mycket till sanningskälla.
Citera
2012-12-03, 08:03
Medlem
Justitiemords avatar
Hon var inte med på det men sade att det var skönt i hopp om att han skulle sluta.
Citera
2012-12-03, 09:28
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Hon var inte med på det men sade att det var skönt i hopp om att han skulle sluta.

Hon har tidigare haft ätstörningar, legat inne på behandlingshem och följande text tycker jag speglar ganska bra vad som har hänt:

Anna Hessel har uppgett bl a följande. Hon är läkare och utförde en undersökning
av målsäganden efter händelsen. Målsäganden var nerbäddad, rödgråten och mycket
trött. Det var till en början svårt att få kontakt med målsäganden. Så småningom
började målsäganden berätta vad som hänt. Undersökningen var smärtsam för
målsäganden. Det fanns sprickbildningar i målsägandens underliv på de inre
blygdläpparna vilket är extremt ovanligt särskilt när det gäller en ung kvinna.
Målsäganden måste ha haft mycket svåra smärtor i underlivet. Om man har samlag
mot sin vilja vid tre tillfällen och inte är blöt blir det ett skadevåld. Då kan det bli
denna typ av sprickor.

Självklart behöver han inte vara skyldig till men jag har svårt att se att allt gick helt rätt till.

mvh Besudlaren
Senast redigerad av Besudlaren 2012-12-03 kl. 09:40.
Citera
2012-12-03, 09:35
Medlem
LaBoums avatar
Tack Psycho-killer,

Citat:
Abdul AHAD Ali Zadah, 860321-3656
Åklagarkammaren i Karlstad
Torparegatan 3 Lgh 1002
652 21 Karlstad
Medborgare i Afghanistan

Ensamkommande skäggbarn, tyvärr drar juristprogrammen till sig lågkognitiva människor, de klarar inte av komplicerade beräkningar t.ex. skador i underlivet ≣ samlag utan samtycke.

Ser fram emot den nya sexlagstiftningen. Kan verkligen ens primitiva apor som de i svenskt rättssystem misslyckas med att sätta en pervers svartskalle likt Abdul bakom lås och bom då?

Får se hur korkade jurister är, men just nu så har vi följande jurister = primitiva idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in