• 1
  • 2
2012-11-28, 09:59
Medlem
Dawgzihks avatar
http://www.aftonbladet.se/svenskahja...cle15539391.ab

Snubblade över det här filmklippet. Tyckte för det första att det var ganska roligt att man tydligen är en hjälte om man inte röker gräs. Det andra som slog mig var att media, polisen osv. ofta framställer grupptrycket på ett sätt som jag aldrig upplevt det.

Känner ni någonsin av ett grupptryck på sättet som det framställs i klippet? Själv har jag alltid känt att det var helt och hållet mitt val. Jag har heller aldrig pressat någon till att röka, det är ju en sak man måste bestämma själv.

Vad säger ni? Är det media som smutskastar oss omtänksamma knarkare eller är filmen en bra beskrivning av verkligheten?
Citera
2012-11-28, 10:41
Medlem
Värsta skiten jag sett, satt och skämdes.
Citera
2012-11-28, 10:52
Medlem
sexnolltvas avatar
En sådan situation har jag aldrig sett över huvud taget när det gäller cannabis, däremot alkohol.. Då jävlar ska det pushas till att ta inte en, inte två utan 5 shots för mycket.
Citera
2012-11-28, 14:39
Medlem
basseakers avatar
Skrattade lite när jag såg deras s.k joint, fan ska det föreställa en extra lång cigg utan filter?

Sen klart att folk kan röka hasch p.ga grupptryck det är ju inte alls något otroligt, så mycket saker man gör p.ga grupptryck liksom. Sen att det vill måla upp det som något livsfarligt att röka en joint är ju det störande men det är inte direkt något nytt från svensk media när det berör ämnet droger eller hur?

Min poäng är följande. Den typen av reklam för att inte röka hasch är varken den första eller sista jag har sett eller kommer att se.
Citera
2012-11-28, 16:43
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexnolltva
En sådan situation har jag aldrig sett över huvud taget när det gäller cannabis, däremot alkohol.. Då jävlar ska det pushas till att ta inte en, inte två utan 5 shots för mycket.

Amen det är ju bara busigt.. skitkul
Citera
2012-11-28, 22:49
Medlem
ossybossys avatar
skrev detta och blev censurerad även min vän blev censurerad

Det som är så roligt är att media fortsätter att smutskasta cannabis trots massor av vetenskapligrapporter om att alkohol är hur många gånger värre än alkohol. Cannabis har ALDRIG dödat någon via överdos eller dylikt detta är lite skillnad mot Alkohol. Det är fysiskt omöjligt att överdosera på Cannabis. Rapporterna och många dokumentär visar att Cannabis är en perfekt medicin mot CANCER,DEPRESSION,ADHD,SCHIZOFRENI,ANOREXI mm. Cannabis får att bli lugn, jätteglad, mat blir 1000 gånger bättre musik blir bättre,man sover bättre. DET HJÄLPER MOT SÖMNPROBLEM . Det skulle nog aldrig hända att man skulle börja slåss till skillnad från alkohol. Hoppas Sverige vaknar upp och öppnar ögon istället för att blunda för sanningen. Peace
Citera
2012-11-28, 22:55
Medlem
ossybossys avatar
fett störande att det ska vara en öppen disskusion men de censurar alla som försöker förklara sannigen
Citera
2012-11-28, 23:11
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vilken jävla smörja detta var, Så där var det verkligen inte när jag rökte cannabis för första gången. Var mera så här: ''Vad röker ni?'' ''Lite hasch bara, Inget märkvärdigt med de'' ''Åfan, Får man vara med och ta några bloss? Har aldrig rökt hasch förut''

Fast vad kan man förvänta sig när det är aftonhoran som har gjort denna film, En hjärnskadad gorilla kan snickra i hop en bättre film än dessa nissar!
Citera
2012-11-28, 23:28
Medlem
Skallpans avatar
Måste nog säga att jag blev väldigt farbannad när jag såg filmen..
Känns som vi trillar tillbaka 20-30 år i tiden nästan på.

Finns många bra kommentarer där dock, hoppas det har en positiv inverkan på att man ska börja tänka om.
Citera
2012-11-28, 23:40
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Vilken jävla smörja detta var, Så där var det verkligen inte när jag rökte cannabis för första gången. Var mera så här: ''Vad röker ni?'' ''Lite hasch bara, Inget märkvärdigt med de'' ''Åfan, Får man vara med och ta några bloss? Har aldrig rökt hasch förut''

Fast vad kan man förvänta sig när det är aftonhoran som har gjort denna film, En hjärnskadad gorilla kan snickra i hop en bättre film än dessa nissar!

Samma för min del, vännerna som jag tog mitt första bloss med var väldigt måna vid att det var mitt val och ingen tvingade mig. Jag frågade hur det var och jag fick ärliga svar tillbaka och sen frågade om jag kunde prova, fanns inget grupptryck med någonstans.
För mig var det en positiv upplevelse där.
Citera
2012-11-29, 00:04
Medlem
Första gången jag vistades vid en joint så frågade jag om jag fick röka men fick inte
Så i mitt fall är det vända roller.

Men detta måste vara något som dom kommit på nu pga att i princip 99% av resten av världen har börjat vakna och prata positivt i media om Cannabis efter att USA tog första steget.
Sverige i mitt rövhål
Citera
2012-11-29, 00:04
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossybossy
Cannabis är en perfekt medicin mot CANCER,DEPRESSION,ADHD,SCHIZOFRENI,ANOREXI mm.

Cannabis är inte en perfekt medicin mot schizofreni, det kan däremot utlösa en schizofreni hos den som har anlag för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in