2013-04-23, 12:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Kan sätta en hög summa pengar på att spelbutiken köper från utlandet, och inte direkt av Nintendo/Bergsala. Därför har du inga garantier för en reparation. Men rekommenderar dig att kontakta Bergsala ändå, kolla med dem vad de har för garantier, specifikt för spelbutiken.

Läs mitt inlägg ovan så förstår du lite mer. Nintendo har troligtvis ingenting med detta att göra.

Det tråkigaste när man köper från en sådan skum butik som spelbutiken är att dem inte har något avtal med distributörerna utav har köpt från tredjepart. De har ingen egen service utav hänvisar till tillverkaren som i sin tur oftast inte godkänner en reparation på grund av att de inte har något avtal med nämn butik.

Kontakta Bergsala direkt för att få ett riktigt svar. Spelbutiken kommer inte göra något, och inte bry sig om den har gått sönder eller inte.

Låter den konstigt? Har du fått igång konsolen över huvud taget?

Det kan du såklart ha rätt i. I så fall kan man hävda till reklamationsrätten. Det är värt att testa det istället för att själv betala Nintendo för en reparation.

Jag skulle också varna för Spelbutiken på Prisjakt, Fairshopping o.s.v.
Citera
2013-04-23, 12:39
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det kan du såklart ha rätt i. I så fall kan man hävda till reklamationsrätten. Det är värt att testa det istället för att själv betala Nintendo för en reparation.

Jag skulle också varna för Spelbutiken på Prisjakt, Fairshopping o.s.v.

Absolut kan man det. Har hört att de brukar vara ganska generösa.

Ja, jag förstår inte att folk fortfarande köper ifrån sådana internetbutiker. Visst, det är oftast billigare men sedan är supporten helt värdelös, i många fall gäller inte garantin och allting krånglar.
Citera
2013-04-23, 14:27
Medlem
Ufojesuss avatar
Även om varan är gråimporterad så har butiken ansvar för reklamationer, spelar ingen roll vem deras leverantör är. Så kontakta Spelbutiken igen & få varan utbytt eller häv köpet (om de inte har varan i lager längre etc.). Om de vägrar kan du reklamera betalningen hos banken om du betalat med kort, får du både behålla varan & få tillbaka pengarna Sen kan du lägga upp en video på Youtube där du tänder eld på den framför några förfärade pensionärer eller liknande.
Citera
2013-04-23, 17:29
Medlem
klybans avatar
Med denna bakgrund att parallellimporterar, så förstår jag spelbutikens svar betydligt bättre.
Man vad tror spelbutiken ska ske, att man inte går vidare med att vilja reparera sin WiiU?

Eller hoppas dom att man är så dum och ringer denna andra de pratar om, skickar in den.
Sen detta ställe säger bara nä vi tar inte hand om några garantier, det får du ta med spelbutiken.
Som i sin tur säger Bergdala, som i sin tur att dom kan inte godkänna reklamationer/reparationer som de själva inte tittat på eller tagits hand om auktoriserade verkstäder.
Så står man där med en dryg kostnad på reparationen.

Jag köpte min på Komplett, vet inte om de parallellimporterat eller inte.
Men den kontakt jag haft med dom i såna här saker, har alltid varit smärtfritt.
Så man kan ju hoppas det håller sig om nu min råkar gå sönder.
Citera
2013-05-01, 14:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adoado
Jag har köpt konsolen på nätet, ska kolla i genom alla papper, väntar svar från dem nu för det har varit helg.

Jag vet inte vad som har gått sönder, jag vet att det är något internt, konsolen kommer inte förbi öppnings logan "Wii U" till Menyn.
Hur går det?

Min senaste uppgradering, så var det en jävla massa krångel med.
Det stoppade mitt i, flertal olika felkoder var av en inte existera, var typ 1999-9999 eller nått.
Sen efter 4-5 gången så funkade allt som det skull igen.

LoL, också dom har nu flyttat fram Pikmin 3 till Augusti i USA och mitten på July i Japan.
Och detta spel flaggade dom som det skulle vara släppt till WiiU release datum.
Kan vi gissa på att i bästa fall vid årsskiftet tro
Ungarna har tom slutat att fråga om Pikmin3
Citera
2013-05-01, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kopiera jag av Nintendo WII supporttråden rätt av från Falukorv, startar upp de andra trådar som också behövs för WII U.

Detta är tråden för Nintendo Wii U-support.
Allt ifrån enkla problem om hur man kopplar in sin Wii U till TV:n och mer avancerade spörsmål som hur man reder ut en banner brick funkar här.
Har du ett problem av teknisk natur med din Wii U så är detta rätt ställe att fråga.

Om det du tänkt skriva inte riktigt passar in här, så finns andra officiella trådar som måhända passar bättre.

Nintendo Wii U - Allmän diskussion(Nintendos nya stationära konsol)
Nintendo Wii U - Support
Nintendo Wii U - Chippning, softmods, usb-loading, brända spel, homebrew
Nintendo Wii U - Online och nätverksspelande

fett mannen tack för länkarna kan jag ha avändning för!
Citera
2013-06-13, 13:03
Medlem
FLHS1000s avatar
Jag köpte precis en Wii u konsol med new super Mario bros u. Det som stör mig är att den visar samma bild på kontrollen som på tvn. Det stör mig som fan medan jag spelar. Finns det något sätt att ändra vad som visas på kontrollen medan jag spelar?
Citera
2013-06-14, 13:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLHS1000
Jag köpte precis en Wii u konsol med new super Mario bros u. Det som stör mig är att den visar samma bild på kontrollen som på tvn. Det stör mig som fan medan jag spelar. Finns det något sätt att ändra vad som visas på kontrollen medan jag spelar?
Varför den visar samma sak, är för du ska kunna bygga platåer för dina medspelare.
Eller om du är snabb nog, bygga åt dig själv.
Sen kan man "tappa" på alla djur som finns, men olika resultat.
En del stannar upp, sköldpaddan tex hamnar på rygg.
Och har du hoppat på många platåer så kommer en stjärna flygande, som man tar på padden.
Då kan man döda alla djur/monster.
Utom bossar då.

Tycker detta spel flyter på bäst när man är 3st, en på padden och 2 i spelet.
Vissa banor är helt hopplösa med flerspelare.
Anda banor är hopplösa utan någon på padden.
Citera
2013-06-18, 20:21
Medlem
Tja. Idag fick jag hem ett Wii U som ska levereras till grabben som fyller år om ett par veckor. Läst om att en uppdateringgörs såfort man startar upp konsolen. Nån som vet hur pass färskt uppdaterad min kan tänkas vara i? Sproiölans ny från en av rikets större nätsäljare. Jag ttänker mest på att grabben, och jag, lär vara hyfsat spelsugen när paketet öppnas. Säg att den måste göra tom den första uppdateringen som var iom lanseringen? Hur lång tid snackar vi om?

Eller ska jag helt sonika packa upp fanskapet o fixa allt för säkerhets skull? Ty risken finns ju att man smygstartar spelet. Därav frågan.
Citera
2013-06-18, 21:32
Medlem
enochpowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
Tja. Idag fick jag hem ett Wii U som ska levereras till grabben som fyller år om ett par veckor. Läst om att en uppdateringgörs såfort man startar upp konsolen. Nån som vet hur pass färskt uppdaterad min kan tänkas vara i? Sproiölans ny från en av rikets större nätsäljare. Jag ttänker mest på att grabben, och jag, lär vara hyfsat spelsugen när paketet öppnas. Säg att den måste göra tom den första uppdateringen som var iom lanseringen? Hur lång tid snackar vi om?

Eller ska jag helt sonika packa upp fanskapet o fixa allt för säkerhets skull? Ty risken finns ju att man smygstartar spelet. Därav frågan.

Du får nog smyga med det för det tog typ 2 timmar för mig med alla uppdateringar medans dottern svor att hon inte fick spela direkt.
Citera
2013-06-18, 23:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie

Om du köpte den nyss, så borde den stora första uppdateringen vara redan gjord.
För mig jag läste detta skulle ske på apparaterna som kom ut efter nyår.

Säger du att du kommer smygspela spelen själv om du uppgraderar?
Men om m an stänger av ljudet gamepaden och gömmer undan paden.
Kan du göra det utan någon vet om det ens.
Så får du göra ett nytt paket efter detta.

Idag är det nog 3.0.0. och startade på 1.8.0 har jag för mig eller nått sånt.
Den första tog bra stund, men trycket var hårt vet jag då.
Efter detta har det sällan tagit mer än 10-15min max.
Men vem vet dom kanske tar allt i en sväng, då tar det nog någon timme i värsta fall.
Citera
2013-06-18, 23:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enochpowell
Du får nog smyga med det för det tog typ 2 timmar för mig med alla uppdateringar medans dottern svor att hon inte fick spela direkt.
Tog du det i samband med julen?
Kan tänka mig när barnen öppna sina julklappar, och sprang direkt till TV koppla upp.
Och sen satt alla klogga upp systemet med uppdateringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in