Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-28, 08:34
  #1
Medlem
klybans avatar
Kopiera jag av Nintendo WII supporttråden rätt av från Falukorv, startar upp de andra trådar som också behövs för WII U.

Detta är tråden för Nintendo Wii U-support.
Allt ifrån enkla problem om hur man kopplar in sin Wii U till TV:n och mer avancerade spörsmål som hur man reder ut en banner brick funkar här.
Har du ett problem av teknisk natur med din Wii U så är detta rätt ställe att fråga.

Om det du tänkt skriva inte riktigt passar in här, så finns andra officiella trådar som måhända passar bättre.


Nintendo Wii U - Allmän diskussion(Nintendos nya stationära konsol)
Nintendo Wii U - Support
Nintendo Wii U - Chippning, softmods, usb-loading, brända spel, homebrew
Nintendo Wii U - Online och nätverksspelande
__________________
Senast redigerad av klyban 2012-11-28 kl. 08:46.
Citera
2012-11-28, 09:01
  #2
Medlem
klybans avatar
Mitt Nintendo WWI U ligger på posten och nu vill jag veta hur jag uppdaterar mitt WII U, när det kommer imorgon eller fredag.
Har bara ett mobilt bredband för tillfället, så frågan är hur man kommer vidare till konsolen på enklast sätt med internet.
Har inga routrar eller nått sånt att tillgå för det ligger nedpackat pga mellanlandning i flytten.

För av vad jag förstod så finns det en stor uppdatering för konsolen direkt.


Hitta detta sen:
Nätverk
Wii U kopplar upp sig mot Internet med en trådlös (IEEE 802.11 b/g/n) anslutning. Konsolen har fyra USB 2.0-portar - två på framsidan och två på baksidan. Dessa stöder Wii LAN Adapter, så att även du som har trådat nätverk hemma kan ansluta Wii U mot Internet.

Betyder detta att jag kan dra en nätverkskabel från datorn till mitt Wii U?
Men när jag tänker på det så låter det lite för enkelt för vara sant
Citera
2012-11-28, 09:24
  #3
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mitt Nintendo WWI U ligger på posten och nu vill jag veta hur jag uppdaterar mitt WII U, när det kommer imorgon eller fredag.
Har bara ett mobilt bredband för tillfället, så frågan är hur man kommer vidare till konsolen på enklast sätt med internet.
Har inga routrar eller nått sånt att tillgå för det ligger nedpackat pga mellanlandning i flytten.

För av vad jag förstod så finns det en stor uppdatering för konsolen direkt.


Hitta detta sen:
Nätverk
Wii U kopplar upp sig mot Internet med en trådlös (IEEE 802.11 b/g/n) anslutning. Konsolen har fyra USB 2.0-portar - två på framsidan och två på baksidan. Dessa stöder Wii LAN Adapter, så att även du som har trådat nätverk hemma kan ansluta Wii U mot Internet.

Betyder detta att jag kan dra en nätverkskabel från datorn till mitt Wii U?
Men när jag tänker på det så låter det lite för enkelt för vara sant
Om jag tyder texten rätt så kan du dra en nätverkskabel från ditt Wii till din dator och internetdela därifrån. Du måste dock ha en adaptera för att ens kunna sätta in en nätverkskabel i din Wii.
Citera
2012-11-28, 10:20
  #4
Medlem
klybans avatar
Det vart ett jäkla prisintervall på samma adepter, från 139:- till 439:-

Annars är det uppkoppling emot den trådlösa routern som gäller?
Just nu känns det lite meningslöst att köpa en sådan för en enda gång.
Och sen när jag flyttat, så kommer jag ju ha trådlöst och känns inte som den behövs mer.
Citera
2012-11-29, 15:00
  #5
Medlem
Är det någon mer än jag som får error code 105-5602? Får denna felkod när jag försöker nå nintendo eshop..
Citera
2012-11-29, 16:05
  #6
Medlem
Nu gick det! Stängde av modem och router i någon minut och sedan fungerade det att komma in
Citera
2012-11-29, 19:20
  #7
Medlem
klybans avatar
Jag fick mail från Komplett:
"Vi skickar det här meddelandet till dig för att gratulera till den nya konsolen samt ge viktig information.
Skulle du vara en av de som får enheten innan 30/11 så är det extremt viktigt att du inte kopplar upp den till nätet före lanseringsdatumet.
Nintendo kommer spåra samtliga enheter som har åtkomst till nätet före lanseringsdatumet och vi kan inte ge någon garanti för att man har full funktionalitet samt får hela spelupplevelsen.

Vi är väldigt måna om att samtliga kunder ska ha sin produkt i tid till lanseringsdagen men dessvärre är det styrt av hur lång tid transport tar samt skiljer det sig mellan olika delar av landet.
Därför skickar vi det här meddelandet för att främst gratulera till den nya spelkonsolen men även för att informera om att inte koppla upp din enhet före 30:e november.

Med vänliga hälsningar
Komplett.se
"

Men den står på köksbordet nu, och barnen lite halv sura att inte spelen som de vill spela har kommit än.
Zombie U, vågar dom inte spela säger dom

Hittade en billig trådlös router på Netonnet, tror jag nog tar den för den pallar adsl, fiber och kabel också.
För vet ju inte vad jag har i det nya boendet.
Eller?
http://www.netonnet.se/art/dator/nat...0/178813.5259/
Citera
2012-12-01, 20:33
  #8
Medlem
klybans avatar
Min trådlösa router vägrar köra igång internet :S
Fattar noll om varför den vägrar.
Har dubbelkollat att APN är rätt, startat om par ggr och ingen framgång.
PIN-kod avstängd på mobila.
Citera
2012-12-04, 16:07
  #9
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Min trådlösa router vägrar köra igång internet :S
Fattar noll om varför den vägrar.
Har dubbelkollat att APN är rätt, startat om par ggr och ingen framgång.
PIN-kod avstängd på mobila.

Vad har du för router?
Vad menar du med PIN-kod?
Hur gör du när du ansluter till internet?
Citera
2012-12-05, 02:01
  #10
Medlem
Hej är ny här på forumet. Har köpt ett Nintendo Wii U. Har kopplat in mina gamla wii dosor så man kan spela 2 player på supermario. Min fråga är om man kan använda den portabla "tuch" plattan och använda den som player 3?

Tacksam för svar. Mvh Fonny
Citera
2012-12-05, 19:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonnytorsk
Hej är ny här på forumet. Har köpt ett Nintendo Wii U. Har kopplat in mina gamla wii dosor så man kan spela 2 player på supermario. Min fråga är om man kan använda den portabla "tuch" plattan och använda den som player 3?

Tacksam för svar. Mvh Fonny

Jag får det inte att funka till Mariokart. När man startar spelet tvingas jag använda en "gammal" wii-kontroll och när man väl fått igång spelet så stängs gamepaden av. När jag startar gamepaden igen så hittar den inte konsolen.

Kan ju inte vara så att det inte går att spela gamla wii-spel med gamepaden? Eller?
Citera
2012-12-06, 01:21
  #12
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonnytorsk
Hej är ny här på forumet. Har köpt ett Nintendo Wii U. Har kopplat in mina gamla wii dosor så man kan spela 2 player på supermario. Min fråga är om man kan använda den portabla "tuch" plattan och använda den som player 3?

Tacksam för svar. Mvh Fonny

Ja, det går alldeles utmärkt. Du styr dock bara en funktions där du sätter fram plattor för att hjälpa dina medspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av agoraphobic
Jag får det inte att funka till Mariokart. När man startar spelet tvingas jag använda en "gammal" wii-kontroll och när man väl fått igång spelet så stängs gamepaden av. När jag startar gamepaden igen så hittar den inte konsolen.

Kan ju inte vara så att det inte går att spela gamla wii-spel med gamepaden? Eller?

Nej, det fungerar inte att spela med Gamepaden till vanliga wii-spel. Varför skulle de göra det? De gamla spelen är konfigurerade att användas med Wii remotes inte Gamepaden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback