Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-28, 07:30
  #1
Medlem
Har en kvinnlig bekant som jag lärt känna för en tid sen. Hon blev intresserad av mig i början och jag rycktes med en aning men beslutade mig ändå för se henne som en vän. Ju längre tiden har gått ju mer har denna relation lagt sig i en extremt god vänskap. Igår släpper hon dock bomben och säger att hon är kär i mig på senare tid. Hon har även varit öppen med att hon träffat andra osv så att hon känner såhär var väldigt oväntat. Jag kan inte ljuga för henne och säga samma sak bara att hon ändå betyder extremt mycket. (Vet att det känns bedrövligt för henne att höra detta.)

Hon är helt förkrossad och förstörd över detta, att jag inte är attraherad av henne på samma sätt som hon är i mig. Hon vill inte ha något med mig att göra om det inte är så att jag skulle "inse" att jag vill ha henne på det där viset. Det som gör väldigt ont är att det delvis känns som att detta är mitt eget fel och att jag förmodligen inte kommer ha samma goda relation till henne efter detta. Jag känner att jag förlorat en väldigt god vän. Hon kommer givetvis komma över detta relativt snabbt och antagligen kommer hon inte tycka det är lika intressant att umgås med mig efter detta. Hon har känts som en syster i princip för mig. Väldigt speciell människa som jag värderar väldigt högt.

Vad kan jag göra i detta läge? Jag antar att jag gör en rejäl tjänst om jag håller mig undan..
Kan jag glömma henne som en vän i framtiden?
Citera
2012-11-28, 08:25
  #2
Medlem
ballings avatar
Jag var i samma sits en gång i tiden som hon är nu. Tjejen ifråga tog avstånd ifrån mig. Då blev jag förbannad i början och önskade att hon iallafall hade försökt pratat med mig om det. Men såhär i efterhand var det kanske lika bra att hon tog avstånd.

Vi umgås inte idag längre.
Citera
2012-11-28, 08:34
  #3
Medlem
Grus-Kalles avatar
De flesta människor är inte sexuellt kompatibla, så varför inte prova det som en väg att behålla vänskapsrelationen? Det kan bara bli win-win dvs. hon blir mindre kär i dig för att det inte var som hon tänkt sig ELLER du blir galen i henne för att det var fantastiskt och blir dökär.

I vilket fall så måste det in dynamik i er situation, annars dör er kontakt ganska snabbt: Hon kommer att hålla sig undan för att lindra sin smärta och du kan inte göra något/vet inte vad du skall göra.
Citera
2012-11-28, 10:19
  #4
Medlem
shitmagnets avatar
Ligga med varandra för att få känslorna ur världen, säger grus-kalle Det var det dummaste jag har läst. Håller däremot med om att det behövs lite ny dynamik i relationen , men kvinnan i fråga är väl kanske inte öppen för det just nu.
Ge henne lite space, så får hon tid att kära ned sig i någon annan, sen kan ni kanske umgås som vänner igen. Lite jobbigt annars att fortsätta umgås och hela tiden behöva värja dig från hennes inviter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback