2012-11-28, 14:08
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Fast ni måste ju ändå tänka på vår framtid. Mina barn skall inte gå i en klass där mer än 20 procent kanske är babbar ...men det tycks inte gå att undvika eftersom liberalismen har vunnit i detta land.

Om liberalismen verkligen hade "vunnit i detta land" så kommer inte ditt barn att behöva gå i en sådan skolklass.
Citera
2012-11-28, 14:20
Medlem
ringmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Eller så är det så att ungdomar inte har lika färdigutvecklade människor och därför inte kan göra en fullständig konsekvensanalys av vad SDs politik innebär.

Jag är inte färdigutvecklad, så vad innebär SDs politik?
Citera
2012-11-28, 14:22
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringmuskeln
Jag är inte färdigutvecklad, så vad innebär SDs politik?

På lång sikt ett mer instängt och mindre effektivt samhälle med mer tvång och mindre frihet.
Citera
2012-11-28, 14:26
Medlem
Nä tror inte en del men liten procent kommer rösta SD vad gäller ungdomar,tror tom att de flesta har blivit trötta på SD de senaste åren och hur de skämmer ut sig i median.
Citera
2012-11-28, 14:34
Medlem
När skolan hade "Val" snackar om gymnasiet. Så man fick rösta(testa på) Så röstade vi med Utländsk bakgrund alla på SD för skojs skull. Men det var ej SD så det var något annat skit vad hette de? Men kan tänkte det är samma skit idag.

edit: Ber om ursäkt om någon tog illa upp för jag valde ordet Skit mening som SD.
Citera
2012-11-28, 15:04
Medlem
Glorifieds avatar
Enligt ungdomsstyrelsen fick SD 9% av skolan jag gick på våren och 14 % av skolan jag gick i på hösten. Konstigt då jag aldrig fick rösta och inte hört talas om någon annan som röstade då heller.
Citera
2012-11-28, 15:09
Medlem
Osthuss avatar
Generellt borde man kunna säga att ungdomar i gymnasiet har dålig politisk kunskap, är naiva, omogna osv. Därför borde deras politiska preferenser vara ganska dåligt underbyggda. Därav: Sd. Detta kan gälla andra åsikter också: tex kommunism.
Citera
2012-11-28, 15:18
Medlem
När vi hade val i skolan så kom sd på andra plats efter moderaterna. Alla lärare var lacka.
Citera
2012-11-28, 15:19
Medlem
mathlcs avatar
Inte för att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti, men det är det enda invandringsfientliga partiet som är allmänt känt (det är inte många som känner till t.ex. ND, framför allt bland ungdomar). Detta leder såklart till att folk som inte utvecklat sina hjärnor som även har irrationella rasistiska tankar känner starkare för ett parti som SD än t.ex. S eller M (värt att nämna är att, om du tar illa upp av det här inlägget, har du antagligen en mindre utvecklad hjärna - för jag nämner eller påstår aldrig att någon som röstar på SD per automatik har irrationella tankar och jag påstår heller inte att rasism är i regel irrationellt; dvs den som tar illa upp av det jag skriver har med största sannolikhet antingen problem med sin logik och tolkningsförmåga av text eller irrationella rasistiska åsikter).

Om vi nu antar att detta stämmer är det självklart så att eftersom yngre människor har generellt och statistiskt sett mindre utvecklade hjärnor (lägre IQ t.ex.), så leder detta till att yngre människor enklare känner starkare för SD (igen vill jag påpeka att jag aldrig påstår att någon som röstar SD per automatik har en mindre utvecklad hjärna, i många fall är det säkert motsatsen).
Citera
2012-11-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Generellt borde man kunna säga att ungdomar i gymnasiet har dålig politisk kunskap, är naiva, omogna osv. Därför borde deras politiska preferenser vara ganska dåligt underbyggda. Därav: Sd. Detta kan gälla andra åsikter också: tex kommunism.

Håller med dig till fullo när det gäller sd, men inte när det gäller kommunism. Hade du varit kommunist på skolan som jag går på hade folk retat dig.
Senast redigerad av akabelieve 2012-11-28 kl. 15:36.
Citera
2012-11-28, 15:22
Medlem
mathlcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Håller med dig till fullo när det gäller sd, men icke kommunism. Hade du varit kommunism på min skola hade du varit utstött.

Skön svenska.

Kan tänka mig hur det låter när du pratar:
"Haddeh duh schvarit kommunism då du vara utstött".
Citera
2012-11-28, 15:23
Medlem
mathlcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
På lång sikt ett mer instängt och mindre effektivt samhälle med mer tvång och mindre frihet.

Nu är det här väldigt off topic, men dina påståenden saknar grund.
Är själv SD-kritisk, men att kritisera SD på lös grund är något som endast hjälper SD få fler anhängare. Folk är inte dumma i huvudet, vilket du verkar tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in