2012-11-28, 07:12
Medlem
ROFLCHOPTERs avatar
För er som vill se resultat från skolvalet 2010 finns det att tillgå här:
http://www.skolval2010.se/slutspurt.php
Citera
2012-11-28, 07:41
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFLCHOPTER

Det verkar inte finnas resultat för 2011 och 2012. Är jag en foliehatt när jag anar att det har vissa grunder kopplade till valresultaten?
Citera
2012-11-28, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag har full förståelse för att unga idag röstar på SD. Skolan idag är det framtida Sverige i miniatyr.

De ser mångkulturens baksida från första parkett, så självklart vill de inte se denna verklighet besannas i samhället i övrigt.

Vi den äldre generationen har anledning att skämmas. Det brukar heta att vi skall bevara landet så att våra barn kan få samma trygghet som vi fick då vi växte upp
.
Detta blir första generationen där våra barn blir tvungna att rädda sig själva från vad vi ställt till med.
Nu vet vi ju inte om du på riktigt tillhör "den äldre generationen" eller om du bara skrev detta för att trolla eller något.

Men missförstå mig rätt, jag menar, det är inte många från "er" generation som har stake nog att stå för detta(att ni har anledning att skämmas). Det är just "eran" generation som brukar påstå motsatsen: Mångkultur ska försvaras till varje pris.

Jag tror tyvärr att Aftonbladet och Expressen lyckades en aning när de publicerade SD's "skandaler" här om veckan, men endast marginellt. I alla samhällen finns det tyvärr för många människor som sväljer allt som skrivs i tidningar. Men de flesta hoppas och tror ändå har vett nog att fortsätta rösta på SD.

Tror som sagt att SD förlorade en del röster på detta, men givetvis kommer de ändå att växa 2014, och antagligen 2018 också. Men frågan är om det är för sent 2018. Som folk skrivit i tråden, nog för att vi unga röstar på SD, men invandrarna själva lär ju inte göra det i tillräckligt stor utsträckning. Och 2018 finns det väl så mycket "nysvenskar" att det det knappast räcker om var och varenda "svensk" röstar på SD...
Citera
2012-11-28, 07:50
Medlem
Har en lillebror som går andra året på gymnasiet och han säger att SD är det enda som är "rätt", även bland tjejerna.
Han går handel och det är liknande jargong i övriga klasser. Det är pga de ser allt skit som kommer hit och är tvungen att leva med dem.

Enligt honom så kommer mer än hälften iallafall rösta SD då de flesta ungdomar har tröttnat.
Citera
2012-11-28, 08:12
Medlem
Haajibs avatar
Ett antal av Tjejerna blev våldtagna eller slagna i ansiktet, underlivet av kolsvarta niggers när de var ute och festade, man fick nog och 40% av eleverna i min skola röstade SD i skolvalet för att stoppa fler orcer från att invadera sverige.
Citera
2012-11-28, 08:18
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
I min fd gymnasieskolan Bromma så har jag för mig att 15-20 % röstade på SD i senaste skolvalet.

Det måste vara oerhört svårt för politiker i karriären, som möjligtvis har barn i den åldern, att försöka förklara för de små att invandring är något positivt när målgruppen vet sanningen.
Citera
2012-11-28, 08:18
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFLCHOPTER

Fruktansvärt skrämmande siffror, att MP och V får 20% tillsammans gör mig orolig för framtiden. Jag hoppas dessa desillusionerade ungdomar tar sitt förnuft till fånga innan de når myndig ålder.
Citera
2012-11-28, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det verkar inte finnas resultat för 2011 och 2012. Är jag en foliehatt när jag anar att det har vissa grunder kopplade till valresultaten?

SOI SOI SOI SOI

^Mah roflcopter

Det är bara val vart fjärde år.
Citera
2012-11-28, 08:22
Medlem
Bennermanns avatar
På min skola när jag växte upp drog det runt invandrargäng och terroriserade alla i princip. Rökte hash på lunchrasterna och misshandlade folk lite som de ville. Ja ungefär som det ser ut i alla svenska skolor.
Inte konstigt att SD blir poppis...
Citera
2012-11-28, 08:22
Medlem
I min gymnasieskola fick SD 13-14% 2010 och blev näst största parti (S fick 1% ). Då handlar det om en av Sveriges "friaste" kommuner från mångkulturen även om det gick en del invandrare i skolan (IV-linjen mest, obviously). Siffran lär ha ökat till idag och jag tror att många av de nyblivna 18-åringarna är beredda att rösta på SD, det känns som de får uppleva mer av den dåliga sidan av mångkulturen än många äldre.
Citera
2012-11-28, 08:24
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neger.2000
SOI SOI SOI SOI

^Mah roflcopter

Det är bara val vart fjärde år.

Jag ger mig! Jag trodde de körde skolvalen varje år....
Citera
2012-11-28, 08:35
Medlem
Twatssons avatar
Hade väl min lilla rasistperiod i 16-17års åldern, blev inte bättra när man började på ett av Sveriges mest invandrartäta gymnasium. Tjafs vareviga dag där slagsmål och inbromsande pikebussar snarare var regel än undantag. Mognade tillslut och förstod att rasist-mentaliteten var jävligt inskränkt redan under mitt tredje och sista år på gymnasiet.

Röstade SD under 2010 då invandringsfrågan ligger mig närmast, tycker M och övriga packet har lika pissig politik hela bunten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in