Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag har full förståelse för att unga idag röstar på SD. Skolan idag är det framtida Sverige i miniatyr.
De ser mångkulturens baksida från första parkett, så självklart vill de inte se denna verklighet besannas i samhället i övrigt.
Vi den äldre generationen har anledning att skämmas. Det brukar heta att vi skall bevara landet så att våra barn kan få samma trygghet som vi fick då vi växte upp
.
Detta blir första generationen där våra barn blir tvungna att rädda sig själva från vad vi ställt till med.
Nu vet vi ju inte om du på riktigt tillhör "den äldre generationen" eller om du bara skrev detta för att trolla eller något.
Men missförstå mig rätt, jag menar, det är inte många från "er" generation som har stake nog att stå för detta(att ni har anledning att skämmas). Det är just "eran" generation som brukar påstå motsatsen: Mångkultur ska försvaras till varje pris.
Jag tror tyvärr att Aftonbladet och Expressen lyckades en aning när de publicerade SD's "skandaler" här om veckan, men endast marginellt. I alla samhällen finns det tyvärr för många människor som sväljer allt som skrivs i tidningar. Men de flesta hoppas och tror ändå har vett nog att fortsätta rösta på SD.
Tror som sagt att SD förlorade en del röster på detta, men givetvis kommer de ändå att växa 2014, och antagligen 2018 också. Men frågan är om det är för sent 2018. Som folk skrivit i tråden, nog för att vi unga röstar på SD, men invandrarna själva lär ju inte göra det i tillräckligt stor utsträckning. Och 2018 finns det väl så mycket "nysvenskar" att det det knappast räcker om var och varenda "svensk" röstar på SD...