Jag tror det bara är en fråga tid faktiskt. Låt din mor ta den tid hon behöver för att acceptera det val du gjort. Det kanske tar några år för henne, men förr eller senare släpper hon taget om det och accepterar det bättre.
Mina päron har vetat om att jag brukat cannabis i många år, men dom kan inte/vill inte/vägrar acceptera sanningen och valet jag gjort. Jag tror det bästa du kan göra, är att leva som vanligt. Visa motsatserna anti-cannabis propaganda säger för att bevisa att DU styr drogen. Sköt skolan, sköt livet, sköt de sociala livet etc så din mor ser att det faktiskt gör dej gott.
Så är det iallafall med mina päron, dom är just nu i stadiet då dom slåss mot sig själva istället för emot mig om att jag skall sluta med denna "dödsdrog" - Vad är sant, vad är inte sant? Har jag levt i en lögn hela livet? Är detta kanske den rätta medicinen för min son? Skall man berätta för någon eller låta det vara?
För jag väljer att visa motsatserna för dom om cannabis, istället för att gräla fram information och vad vetenskap säger om ämnet. Vi alla vet att man inte kan diskutera med ens päron, dom lyssnar inte och dom vänder aldrig segel efter vind. Bättre att visa det.