2012-11-27, 19:00
Medlem
Jag funderar på att börjar läsa MKV med inriktning marknadskommunikation i höst. Därför undrar jag vad folk har att säga om utbildningen? Både ni som har läst den i Jönköping och ni som har läst den på annan ort.

Levde den upp till förväntningarna? Hålls en hög eller låg nivå? Blir man tillräckligt förberedd för yrkeslivet? Vad blir man lite mer specifikt? Kompetenta lärare? Jobb? Annat positivt/negativt?
Citera
2012-12-05, 00:41
Medlem
Infrastrukturs avatar
Intressant. Jag är exakt inne på samma spår som dig själv, också likadant med inriktningen. Jag vet i princip ingenting alls om MKV eller skolan i helhet, men jag har en bekant som studerade där i tre år och hon beskriver skolan med positiva ord. Tror hon gick någon ekonomi-linje.

Vad tror ni är en rimlig intagningspoäng på MKV, då?
Citera
2012-12-05, 13:11
Medlem
Lägsta antagningspoäng utan komplettering var 16.00 på gymnasiebetyg och 0.80 på Högskoleprovet.

Som en jämförelse kan man ta Göteborg, där talen var 20.45 och 1.30.

I Göteborg väljer du inte inriktning på samma sätt som du gör i Jönköping. Fördelen med Jönköping kan vara att du får nischa dig (och kanske kalla det för spetskompetens ) men avigsidan kan vara att man inte får den övergripande helhetsbilden som Göteborg erbjuder.

Känner folk som går MKV i både Göteborg och Jönköping och alla är nöjda. Det handlar om vad som passar er bäst helt enkelt.

Råder er redan nu att luska ut fler kurser att läsa och komplettera med, då det ofta krävs efter en MKV-examen. Det ser alltså mycket bättre ut om ni även har läst t.ex. projektledning eller språk eller dylikt, eftersom att bara just MKV är det ganska många som läser. Vässa därför eggen lite med andra kurser också, antingen före, under, eller efter MKV.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in