• 1
  • 2
2012-11-27, 18:18
Medlem
Milizers avatar
http://noboytoy.blogspot.se/

NoBoyToy var under flera år en av de flitigaste radikalfeministska bloggerskorna. Hennes manshat gick alltid är ränka med. Och roade mig mycket.

Men nyligen hände något konstigt. Hon började kampanja för en pappa (Leroy) in en vårdnadstvist. Alla tappade hakan. Inklusive hennes tidigare kompis Monica Antonsson. http://monicaantonsson.blogspot.se/

Sedan la NBT plötsligt ner sin blogg. Vad hände egentligen?
Citera
2012-11-27, 18:47
Medlem
Stiffnippless avatar
Hon bytte kanske läkare och fick rätt mediciner?
Citera
2012-11-27, 18:53
Avstängd
micro113s avatar
Hon fick en dunderkur
av ett dominant djur
Efter ett par riktigt friska skjut
Dog allt motstånd ut.
Nu står hon i något kök
och längtar till nästa gök..
Citera
2012-11-27, 20:51
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon fick en dunderkur
av ett dominant djur
Dog allt motstånd ut.
Nu står hon i något kök

Haha. Den var bra, micro! Eller så här kanske?

Hon gick ner på huk
Och fick smaka kuk.
Feminismen hade gjort en räd
Men nu när hon fick sörpla säd,
förstod hon att den inte kunde vinna.
Vår NBT, hon blev till sist en riktig kvinna.
Citera
2012-11-27, 20:53
Medlem
Citat:
Hon fick en dunderkur
av ett dominant djur
Dog allt motstånd ut.
Nu står hon i något kök
Ojdå. Hur ska man nu tro att det är en myt att feminister är världens mest oknullade kvinnor? Låt dem sniffa lite på baguetten och vips är paranoian och vanföreställningarna borta! Doktorn ordinerar lite hederligt ompa för att bota dessa bitterfitter.
Citera
2012-11-27, 21:01
Medlem
antitotaliterians avatar
Hon kom kanske på att det finns andra människor än kvinnor. Andra sociala problem än kvinnofrågor. Andra perspektiv än kvinnoperspektiv.

Jag kan förstå att det är lätt att missa det med dagens kultur / skola / mediaklimat /politik /rättssystem som är så helt fokuserat på kvinnor.
Citera
2012-11-27, 21:07
Medlem
Stiffnippless avatar
För er som inte vet så är NBT diagnosticerad med OCD.
Citera
2012-11-27, 23:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Roande verser i all ära, men nu håller vi oss till ämnet, tack. //Mod
Citera
2012-11-28, 09:42
Bannlyst
Hahahaha det här är ju så fuckin underbart att man inte vet var man ska börja!

Hon säger saker som:
Citat:
Vad kan det finnas för skäl till, att barnets umgänge med sin pappa, inte har fungerat?

1. Pappan vill inte ha umgänge med sitt barn.
2. Mamman vill inte att pappan skall ha umgänge med barnet.

Vi har alla konstaterat, att den här pappan klagar över bristande umgänge, vill få mer tid med sitt barn och således kan vi utesluta nummer 1.

Vad kan det då finnas för skäl för mamman, att motarbeta barnets lagliga rätt till umgänge med sin pappa?

Citat:
Pappan har blivit grovt förtalad och utsatt för diverse personangrepp i kommentarsfälten i denna blogg och också i den blogg, där hela den här vårdnadstvisten började debatteras.

Citat:
Min slutsats: pappan är en fullt kapabel förälder. Inga skäl har någonsin funnits, inga skäl finns, för att undanhålla barnet umgänge med sin pappa.

Det är fan inte ofta dom extremt förutsägbara nazifeministerna chockar mig och någon bara måste ju sitta inne med lite saftigt skvaller? Aldrig sagt ett positivt ord om någon man någonsin innan och nu detta? Försvara en frånvarande pappa, en äkta make som var otrogen mot sin fru.
Snälla snälla snälla säg att det var så enkelt att hon fick lite kuk. Är hon måntro ihop med sagda "pappa"?
Citera
2012-11-30, 01:46
Medlem
Milizers avatar
Det verkar glädjande nog som att bloggen ändå inte är helt nedlagd även om den går på sparlåga. Det som skrivs för tillfället skrivs i kommentarsfältet till detta inlägg: http://noboytoy.blogspot.se/2012/11/...l#comment-form

Här fortsätter de rara kommentarerna mellan NBT och Leroy (de verkar förälskade och det är förstås bara att gratulera). Ett mer bisarrt inslag är att NBT funderar över min relation till min mamma och om min mammas och pappas sexliv. På fråga ett kan jag svara: Den är mycket god. På fråga två: Ingen aning och vill inte veta.

NBT kommenterar även inläggen från micro113 och Stiffnipples i denna tråd.
Senast redigerad av Milizer 2012-11-30 kl. 01:49.
Citera
2012-11-30, 02:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Det verkar glädjande nog som att bloggen ändå inte är helt nedlagd även om den går på sparlåga. Det som skrivs för tillfället skrivs i kommentarsfältet till detta inlägg: http://noboytoy.blogspot.se/2012/11/...l#comment-form

Här fortsätter de rara kommentarerna mellan NBT och Leroy (de verkar förälskade och det är förstås bara att gratulera). Ett mer bisarrt inslag är att NBT funderar över min relation till min mamma och om min mammas och pappas sexliv. På fråga ett kan jag svara: Den är mycket god. På fråga två: Ingen aning och vill inte veta.

NBT kommenterar även inläggen från micro113 och Stiffnipples i denna tråd.

Nja, med hänsyn till vad som skrivits om henne här så är ju det inte helt opåkallat faktiskt.

Jag tror att NBT inser att jag (vi) drev med klyschan om att "feminister" eller jobbiga kvinnor omvänds med ett skjut ... den valsen går ju både på Flashback och överallt annars. Läser jag kommentarerna så tycks hon ju ta det hela med humor i alla fall.

Att det skulle vara kärlek på gång mellan henne och Leroy tror jag faktiskt inte. Det ser ut som ett av Leroys vanliga "nätflörtar" (den jargong som kan bli) ... men jag kan ju ha fel och i så fall är det väl bara att önska dem lycka till.. Förutsatt att han inte är gift fortfarande förstås .. då kan det ju vara schysst avsluta det först - kan jag tycka.

Roligast i hela den här lilla historen är väl vilken storm det blivit av en utandning och vilka spekulationer som nu vandrar runt...
Citera
2012-11-30, 16:28
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Läser jag kommentarerna så tycks hon ju ta det hela med humor i alla fall.
Ja, mitt i sin förvirring har hon faktiskt en skön humor. Därför har jag alltid gillat hennes blogg. Och hoppas hon sätter fart på den igen. Jag känner mig väldigt smickrad av att vara hennes favoritpåhoppsobjekt just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in