Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-27, 16:03
Medlem
Hejsan!

Ska imorgon åka iväg och jobba i ca 5 månader, och hade tänkt föra över ett par tusen från mitt sparkonto till mitt "vanliga" konto för att ha råd med bensin och liknande innan jag får min första lön. Försökte göra detta via SEBs hemsida, men den gubben gick tydligen inte. Kontona öppnades av mina morföräldrar när jag var en liten grabb, och har alltid fått lönen insatt direkt på det vanliga kontot, därav har jag aldrig behövt göra nåt sånt här tidigare, så vänligen hata mig inte om jag framstår som en nybörjare (vilket jag antar att jag är).

Går det kanske att föra över pengar om jag ringer till dem eller går in till något av deras kontor? Har som sagt var aldrig gjort något sånt här förut, så hata mig inte

tack på förhand!

EDIT: För att förtydliga: sparkontot är ett Enkla sparkontot, och jag vill föra över pengar till mitt Privatkonto.
Senast redigerad av Hagge17 2012-11-27 kl. 16:06.
Citera
2012-11-27, 16:09
Medlem
Det ska gå om det inte finns några förbehåll på kontot. Har själv ett antal "enkla sparkonton" och för över flera gånger i månaden.

Kontot kanske är uttagsspärrat? Ring 0771-365365 och fråga (ha digipasset till hands).
Citera
2012-11-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Det ska gå om det inte finns några förbehåll på kontot. Har själv ett antal "enkla sparkonton" och för över flera gånger i månaden.

Kontot kanske är uttagsspärrat? Ring 0771-365365 och fråga (ha digipasset till hands).

Tackar för svaret! Ringde upp och fick hjälp. Det visade sig att mina morfäldrar hade öppnat ett s.k. bokkonto åt mig (det här var för 10-15 år sen), och då kunde man inte göra internetöverföringar tydligen, men det skulle lösa sig om jag tog med mig bankboken in till ett kontor och sa att jag ville göra om till ett vanligt konto.
Citera
2012-11-28, 07:12
Medlem
Åh vad kult! Jag skulle behålla kontot (om det går) och öppna ett nytt.

Även fast räntan på enkla-sparkontot är usel i förhållande till många andra så är det smidigt att ha lite pengar tillgängliga på sin huvudbank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in