2012-11-27, 00:04
Medlem
rovmuns avatar
Birka Paradise är väl bara till Åland?
Lite oklart om det är en finlandsfärja eller ålandsfärja och är det kryssning eller ej?

"Finlandsfärjan på väg till Mariehamn."
"Klockan var 04.00 på morgonen."

Om det nu var Ålandsfärja och hon försvann 04:00 som var på väg till Mariehamn. Så måste det väl ta ganska lång tid innan den vänt tillbaka till Stockholm,

Ingen möjlighet att hon gått i land och missat färjan?
Citera
2012-11-27, 00:05
Medlem
Whiros avatar
Varför i helvete låser man inte så att folk inte kan gå ut på däck mitt i natten när många är fulla. Eller är jag själv om att tycka att det borde vara låst ?
Citera
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Hon är väldigt vacker!

Men för att återgå till ämnet! Jag undrar också vem som låter sin tjej gå upp ensam på utedäck kl 0400 på natten, jag skulle då aldrig låta det ske!

Det sägs att det ska vara något bråk, detta är ännu en anledning till att inte låta henne gå ut själv.....

Jag hoppas verkligen INTE på det här scenariot, men jag tror hon ramlat i vattnet
Nja, såg väl inget speciellt ut. Helt ok dock.

On topic: Är det inte självklart att hon är död? Om vi nu utesluter att hon gömmer sig på båten eller gick i land utan att ha uppmärksammats så är det väl helt enkelt så att tösen har hamnat i plurret och avlidit.

Med detta väl konstaterat så kan vi gå vidare till gärningsmannen. Denna är antingen killen hon bråkade med eller pojkvännen. Case solved.

Nu återstår att fläka upp gärningsmannens privatliv, girigt läsa fupen och sedan låta fallet sakta glida in i glömska. Vi får se om jag har rätt.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Frågan är också var 3+2 befann sig. Någon av dom kan ju hört att hon skulle gå ut. Och sedan spårade knullförsöket ur ute på däck?
Citera
2012-11-27, 00:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Kan det vara frågan om en ny Gabriella "Lost in Egypt" Freudenthal? Båda tjejerna är dessutom från Gotland och kanske känner varann?
Citera
2012-11-27, 00:06
Medlem
andreasmms avatar
Folk är för himla underbara.

Någon kvinna verkar kunna ha blivit mördad på en båt nyligen. Då börjar kärringarna och blattarna på Fejsbok att bråka med varandra och diskutera om vem som är mest dum i huvudet och på Flashback är den största frågan, enligt språkpoliserna, hur i hela friden man kan skriva hytten istället för i hytten.

Citera
2012-11-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menare
Låter en aning skumt.

Och varför låter man sin flickvän gå ut och röka själv kl 4 på morgonen?

Tänkte på de jag också, speciellt på Finlandsfärja.
Citera
2012-11-27, 00:07
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Varför i helvete låser man inte så att folk inte kan gå ut på däck mitt i natten när många är fulla. Eller är jag själv om att tycka att det borde vara låst ?
Rökning?
Citera
2012-11-27, 00:08
Medlem
Rent hypotetiskt. Skulle det gå att överleva ett fall från en finlandsfärja?

Vad är det som gör att man avlider förutsatt att man överlever smällen mot vattenytan utan frakturer eller andra fysiska skador?
Citera
2012-11-27, 00:10
Medlem
Jag skulle tippat på självmord eller att killen hon hade "bråk" med antagligen dödat och dumpat direkt.
Citera
2012-11-27, 00:10
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Rökning?

Har inte de flesta färjor t.o.m rökrum om jag inte minns fel.
Citera
2012-11-27, 00:11
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Folk är för underbara.

Någon kvinna verkar kunna ha blivit mördad på en båt nyligen. Då börjar kärringarna och blattarna på Fejsbok att bråka med varandra och diskutera om vem som är mest dum i huvudet och på Flashback är den största frågan, enligt språkpoliserna, hur i hela friden man kan skriva hytten istället för i hytten.

jag skrev. inte det viktigaste (med i:et, läs). men när det sedan/innan står låg sakerna kvar tolkar jag det som de fanns inte kvar senare. någon har hämtat mobil, plånbok och handväska efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in