Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-17, 12:46
  #1981
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Rent juridiskt, om hon på något sätt skulle överlevt detta och träder fram säg, 2020.
Vad händer med allt det tekniska kring hennes "dödsförklaring"?

Kan allt återställas till ursprungliga eller vad sker?

Om en person visar sig vara vid liv så upphävs naturligtvis dödförklaringen. Det har inträffat, se t ex detta fall: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10456989.ab

Frågan är vad som skulle hända om den dödförklarade lämnat ett större arv efter sig som fördelats till arvingarna. Som framgår av artikeln ovan medförde upphävandet av dödförklaringen där att kvinnan han varit gift med plötsligt gick från att vara änka/ogift till att bli gift igen i folkbokföringen. Jag har dock svårt att tro att ett fördelat arv skulle gå tillbaka.
Citera
2017-12-22, 01:01
  #1982
Medlem
everythingiss avatar
Telefonen låg i hytten, och ändå kopplade den upp sig mot en mast? Den informationen framkommer i tråden, och jag undrar om det verkligen är någon kontakt med masten om telefonen befinner sig nere i båten?

Historien om bråket och de andra männen blir lite mycket för mig. Kvinnan blir osams, går ut på däck och röker, pojkvännen går och lägger sig?? Jag vet att kvinnan syntes på övervakningskameran, men det känns ändå inte bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback