2005-09-05, 16:51
Medlem
6 st. kanonplatser i Globen.. wieeeee!!
Citera
2005-09-05, 17:50
Medlem
asterix112s avatar
3 biljetter till spelningen i globen.. fan vad härligt.
Synd bara att ticnet.se strulade som fan.. jag hade kanonplatser på a13.. men tyvärr så försvann den bokningen..

Så jag fick på B11 istället..

fan nu kommer det bli svårt att sova..

ses där
Citera
2005-09-05, 18:22
Medlem
Georgs avatar
Jag fick sämsta möjliga platser i Globen, fan vad irriterande. Ticnet är djävulens verktyg.

Angående bästa DM-låt så vågar jag mig inte på något sådant. Däremot vill jag framhålla Alan Wilders låtar och speciellt då Fools och If You Want.

But Not Tonight är också en fantastisk bra låt. Det är baksidan på Strippedsingeln. Den var även med i filmen Modern Girls så i USA släptes den som singel med Stripped som baksida. Lite värdelöst DM-vetande..
Citera
2005-09-05, 22:31
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Smart som jag var glömde jag förstås helt bort tiden. Där satt jag på jobbet och klickade som en dåre på ticnet.se vid tiotiden och trodde att allt hopp var ute. Men skam den som ger sig och till slut lyckades jag ändå roffa åt mig en biljett, på ganska dålig plats dock. Men man kan inte få allt här i världen. Jo, lite tinnitus fick jag allt efter DM i Globen 2001 (man ska INTE stå och trycka huvudet mot den största högtalaren man kan hitta) . Men det var det fan värt.
Citera
2005-09-05, 22:41
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Ja, jag får väl också bidra med med min "favvolista" kom jag på.

1. 101
2. Violator
3. Music for the masses
4. Black Celebration
5. Some great reward
6. Songs of faith and devotion

Ett par snäpp bort hamnar
A broken frame
Speak & spell

Flera mil bort från toppen hamnar tyvärr
Ultra
Exciter

Construction time again är så snurrig att jag vettitusan hur jag ska placera den. Samplade pingisbollar som studsar är det som fyller mitt huvud när jag tänker på den skivan.
Citera
2005-09-05, 23:38
Medlem
Daves avatar
Klart de kränger bättre än maiden (som f.ö var ruskigt bra).
Citera
2005-09-09, 23:21
Medlem
Sir_Ks avatar
Gryyyyyym låt!!
Måste bara säga att detta är det bästa Dm har gjort sedan 1990! (Enjoy the silence var bra och 101 1989 var mästerlig)
Citera
2005-09-12, 14:09
Medlem
Videon

Tjollahoppsan!

Går att se videon på depechemode. com. Tyvärr har jag inte lyckats få det att funka än men det kommer väl.. I övrigt så vill jag nog placera precious i facket mellan "a broken frame" och "black Celebration". Mörkt och enkelt men ändå förhållandevis mjuk. Tror dock inte skivan kommer att låta så här depechig!
Citera
2005-09-12, 14:27
Medlem
Favoriter!!!!

Tjoho!

Tänkte göra en lista med några låtar från varje skiva som kan kallas lite av favvo för mig och inte alltid de mest kända!

Speak & Spell : Photographic, Tora tora tora
A broken frame: My secret garden, Sun & the rainfall
Construction time again : Everything counts, and then
Some great reward: Stories of old, Somebody, Blasphemous rumours
Black Celebration: Here is the house, But not tonight
Music for the masses: l want you now, behind the wheel, never let me down
Violator: Halo, sweetest perfection, Enjoy the silence..etcetera
SOFD: Higher love, walking in my shoes, in your room
Ultra: It´s no good, home
Exciter: Dream on , freelove (klart sämsta skivan av alla faktiskt)
PTA: Precious, ?????????

Andra låtar som jag gillar skarpt är Sea of sin och Happiest girl från Violatortiden. De skulle lätt ha platsat på tidernas bästa skiva!!!

På återseende!
Citera
2005-09-12, 17:03
Medlem
Sir_Ks avatar
Som inbitet DM fan måste jag säga att dessa album är bäst:

101 (Never let me down again, Stangelove, Blasphemous Rumors, Shake the disease, Everything Counts)
Construction time again (Everything Counts)
Black Celebration (Black Celebration, Stripped)
Music for the Masses (Never let me down again, Strangelove)

medan
Some Great Reward (Blasphemous rumors, Master and Servant)
Violator (Enjoy the silence, Halo)
Songs of Faith and Devotion (Condemnation)
Songs of Faith and Devotion Live (Judas, Higher Love, Walking in my shoes)
är medelbra
A broken frame (A Photpgraph of you, The meaning of Love)
Speak & Spell (Photographic, New Life)

och
Ultra (Sister of Night)
Exciter (Dream On)
är "sämst"...

Favoritlåtarna är ju:
never let me down again
Everything Counts
Judas

btw har 4st ståplatser så vi synes där!!!
Citera
2005-09-12, 19:01
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Synthare
Jag måste bara påpeka att den heter inte "All I ever wanted" utan "Enjoy the silence".

DM-nybörjaren bör framförallt införskaffa "Violator"; det närmaste mainstream DM kommit och tillika en av de bästa skivor som någonsin har spelats in. Fortsätt sedan med "Ultra", "101" och singelsamlingarna. När sedan dessa har sjunkit in kan du ge dig i kast med de lite svårare skivorna "Black celebration", "Songs of faith and devotion" och "Music for the masses". Avsluta sedan med "Exciter", "Some great reward" och "Construction time again". I rent akademiskt syfte kan du slutligen införskaffa de två första albumen, "Speak and spell" och "A broken frame". Dessa två skivor får man betrakta som ungdomssynder, och ingen som inte var med på den tiden - och därmed har emotionella kopplingar till dem - kan på fullt allvar påstå att de är bra.

Oh no! Självklart ska man börja med att införskaffa Some great reward. Kanske tidernas abslout bästa platta. DM var som allra starkast under perioden 83-86, d v s skivorna Construction Time Again, Some Great Reward och Black Celebration. Efter det hade de en dipp med den mediåkra Music for the Masses för att sedan göra en stark comback med Violator. Efter det har det tyvärr gått sakta utför.
Citera
2005-09-13, 16:25
Medlem
Gillar Ni deras nya, så lyssna på Howard Jones nya CD (obs inte singel utan hela fullängdaren) lysande och utan tvekan musik som vi DM fans gillar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in