2023-02-19, 20:12
Medlem
DMfanNo1s avatar
Hittade en gammal demo med Alan som heter I Feel No Guilt, den är helt störd. Vissa har kommenterat att det inte är han, men det hör jag att det är. Man hör ju tydligt Martin sjunga i bakgrunden av refrängen också

https://m.youtube.com/watch?v=2PZxyQmvIVQ&pp=ygUVRmVlbCBubyBndWlsdCBkZXB lY2hl
Senast redigerad av DMfanNo1 2023-02-19 kl. 20:37.
Citera
2023-02-19, 20:16
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vilken skulle ni säga är Depeche Modes största hit?

Är det Just Can't Get Enough?

1. Enjoy the Silence. Snyggaste videon också
2. Personal Jesus
3. I Just Can’t Get Enough

Själv tycker jag att låten If You Want borde ha blivit en hit.
Citera
2023-02-20, 00:06
Medlem
Geomeisters avatar
Spelade nya Ghosts Again på jobbet. En kollega som väldigt sällan visar vidare intresse i musik började vissla och verkade uppskatta låten
Citera
2023-02-21, 08:36
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
Någon som vet varför DM inte kör några av dom gamla låtarna på sina konserter nu för tiden ?
Det vore ju trevligt om man kunde få höra låtar som "Just Can't Get Enough", "Photographic", "Everything Counts", "Leave in Silence", "Master and Servant", m.fl.

New dress och dressed in black är låtar som jag sent kommer glömma. Folk vill väl höra dom mest kända hitsen och bandet blir betalda att göra så.
Citera
2023-02-21, 15:29
Medlem
DMfanNo1s avatar
Jag har fått höra I Just Can't Get Enough, Photographic och Everything Counts i modern tid. De körde Photographic some bizarre version på Stadion för inte allt så längesedan.
Citera
2023-02-23, 12:47
Medlem
"på Stadion för inte allt så längesedan."😄

Stockholm Stadion? 2006, med Muse som förband?😄

Jag vet, tiden går, men det lät roligt när det är 17 år sen!
Citera
2023-02-23, 16:07
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
"på Stadion för inte allt så längesedan."😄

Stockholm Stadion? 2006, med Muse som förband?😄

Jag vet, tiden går, men det lät roligt när det är 17 år sen!

Var det 2006? Hade för mig att det var 2009 eller nåt sånt. Visst var det ett tag sen, men jag menar relativt sett. De turnerar ju inte så värst ofta här så sett till antalet gånger de har varit i Sverige och med tanke på att de var som störst på 80-talet menade jag😊

Everything Counts spelades på den senaste turnén på Friends.
Senast redigerad av DMfanNo1 2023-02-23 kl. 16:10.
Citera
2023-02-23, 17:23
Medlem
Ja, med ett grymt intro. Gillade även Wrong på den turnéen, vilket jag inte trodde jag skulle göra.
Citera
2023-02-24, 15:07
Medlem
Geomeisters avatar
Både Justin Hawkins populära Youtube-kanal och den ännu mer populära Rick Beato har nämnt, spelat och rekommenderat nya Ghosts Again. Låten har också 7,4 miljoner tittare på Youtube redan. Om nya skivan håller ungefär samma klass kan det nog bli deras mest populära på bra många år.

Kommer någon här köpa skivan?
Citera
2023-02-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Både Justin Hawkins populära Youtube-kanal och den ännu mer populära Rick Beato har nämnt, spelat och rekommenderat nya Ghosts Again. Låten har också 7,4 miljoner tittare på Youtube redan. Om nya skivan håller ungefär samma klass kan det nog bli deras mest populära på bra många år.

Kommer någon här köpa skivan?

Jag kommer absolut att lyssna på den (Tidal), men eftersom jag inte köpt något DM-album sedan Ultra (som jag sedermera gjort mig av med) kommer jag inte att köpa nya heller. Har inte gillat någon av deras skivor efter Ultra! Förra albumet lyssnade jag på två, kanske tre, gånger totalt.
Citera
2023-02-26, 00:17
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Jag kommer absolut att lyssna på den (Tidal), men eftersom jag inte köpt något DM-album sedan Ultra (som jag sedermera gjort mig av med) kommer jag inte att köpa nya heller. Har inte gillat någon av deras skivor efter Ultra! Förra albumet lyssnade jag på två, kanske tre, gånger totalt.

Har du gillat några låtar på skivorna efter Ultra eller gillar du ingenting på skivorna överhuvudtaget?
Citera
2023-02-26, 00:19
Medlem
Enjoy the silence den bästa av dom alla gällande hitsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här