2012-11-25, 09:27
Medlem
Citat:
- Tre skinnskallar stod kvar med blod som rann

Enligt "Den norska motståndsrörelsen" deltog så många som 40 personer vid det som har beskrivits som ett nynazist-julbord på utestället La Boheme i Oslo i går kväll.

De självutnämnda "nationalisterna" attackerades av blitzare som stormade restaurangen vid 00.15-tiden. Polisen blev tagna på sängen av gatuslagsmålet som följde, och det tog lång tid innan patruller utrustade med sköldar och tårgas fick kontroll på platsen.

Dagbladet får uppgifter om att 2-3 personer från den vänsterradikala miljön först av en tillfällighet varit vid festlokalen, där de kände igen flera av julbordsgästerna som några av de mest ökända norska nynazisterna på 1990-talet. Sedan ska vänner i Blitz ha tillkallats per telefon.

I ett mejl till Dagbladet bekräftar Blitz att angreppet var planerat och hade sitt ursprung i Blitzhuset.

-Det var profilerade nynazister från Bøler och nyare ansikten från den smutsiga organisationen Nordfront närvarande. Vi gick upp från Pilestredet i samlad flock för att konfrontera dem, skriver blitzarna.

De döljer inte att de är nöjda med våldet.

"Det blev ett slagsmål där slag utdelades och det kastades föremål; för när det kommer till våldsamma högerextrema måste dessvärre alla medel tas i bruk för att bekämpa deras hat mot alla som är annorlunda. Det hela slutade med att tre skinnskallar blev slagna fördärvade och stod/låg kvar med blod som rann. En av dem var tidvis medvetslös och fördes bort i ambulans", skriver Blitz som beklagar att alla fönster på utestället krossades.

http://www.dagbladet.no/2012/11/24/nyheter/nynazisme/blitz/24533373/
Citera
2012-11-25, 09:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Någon som har en sann beskrivning om vad som hände? Media kommer knappast ha mycket att komma med och båda sidor kommer tala som en slakt olikt dess like där de "äntligen" utrotat sina fiender. Känns lite konstigt om ett 30-tal än en gång inte skall kunna göra ner sina fiender. Handlar det om det vanliga hit and run eller var det ett verkligt slagsmål? Ett par stolar, flaskor och slag är nog för att lägga in några på sjukhus men långt ifrån ett redigt rallaslagsmål.

Efterföljder lär komma men troligen inte från och mot dem ni tror. Ni som hållit ögon och öron öppna vet att det händer mycket i Norge just nu och att nynazister där är lite mer förankrade i samhället än vad jag tror de är i Sverige.

Vill f ö lägga till att det här knappast är en opolitisk sammling. Det är en politiskt i högsta grad och troligen kommer Nordens högerextrema att börja samarbeta över gränserna iom en snar framtid. Det här var ett steg för folk att få lära känna varandra och knyta kontakter på ett mer personligt plan.
Citera
2012-11-25, 10:19
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Lite sött att nynazister arrangerar middag i Judarnas Konungs födelses ära.

//Brute

julen är en förkristen tradition som kristendomen inte klarade av att utrota och i "arbetet med att kristna hedningarna" kuppade man således julen och snickrade till ännu en lögn för att passa etablissemanget.
så har man jobbet genom historien.
Citera
2012-11-25, 11:12
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harga
Otroligt många som har gått på den där lögnen. Ha ha här är en till sopa.

Citat:
Ursprungligen postat av stom72
julen är en förkristen tradition som kristendomen inte klarade av att utrota och i "arbetet med att kristna hedningarna" kuppade man således julen och snickrade till ännu en lögn för att passa etablissemanget.
så har man jobbet genom historien.

Ja, jag ber om ursäkt för mina fördomar.
Så klart har nynazisterna även denna gång rotat lite extra djupt i historieböckerna och hittat en "verklig" anledning att fira julen. Till skillnad från samhället i övrigt.

Ungefär som att man inte ser det upprörande i att bära armbindel med hakkors, då det ju är en asiatisk solsymbol.

//Brute
Citera
2012-11-25, 11:20
Medlem
pelle_pistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la8pvBNTF
Jag och en kompis var ute i natt i en Stockholmsförort då vi fick syn på 3 personer som verkade misstänkta. En av dessa hade en jacka med texten "Antifa", och alla hade traditionell AFA-utstyrsel i form av mörka kläder, huva och nyckelkedjor hängandes. Personerna var runt 24-30 år.
Då jag är ute på nätterna så brukar jag ha både tårgas och teleskopbatong som självförsvar i fall något händer. Fast denna gång kunde vi inte låta bli, så vi jagade ikapp personerna och läxade upp dem ganska så duktigt. Den ena killen fick nog armen avslagen, för den fick väldigt konstig vinkel efter slaget. En annan av dem fick smaka tårgas, så han irrade omkring och tog sig för ögonen samtidigt som han sprang in i en lyktstolpe haha! Jag har aldrig sett så rädda personer förr! Jo det har jag iof.. Alla har väl sett hur det gick på AFA´s aktion i Rosengård

Nu kommer säkerligen någon tomte kommentera typ: "Är du tuff nu" osv...
Mitt svar på såna kommentarer: Nä, men det kändes väldigt tillfredsställande, och får jag chansen igen så skulle jag inte tveka en sekund.

Så du och dina polare är exakt lika bedrövliga som dessa AFA-snubbar? Det enda som sägs i tråden är att dom sitter och äter en lugn middag, och kallar AFA-packet för fittor för att dom kommer in och bråkar under deras lugna stund, här ser ni att ni är minst lika galna. Förresten är det väl skinnskallar som älskar att bränna ner och springa runt med järnrör? Dom verkar ha väldigt stor kärlek till det där röret

Hoppas mer Svenskar "byts" ut
Citera
2012-11-25, 11:28
Medlem
Nu finns videorna här också: http://www.liveleak.com/view?i=d2f_1353787711

Citat:
About 30 neo-Nazis were in a Restaurant drinking, when 12-15 youths from blitz stormed in, it then escalated into a Street brawl.

Several of the most prominent Norwegian and Swedish neo-Nazis in the 1990s, where present in the bar, including members of Boot Boys. This neo-nazi group was considered one of the most violent neo-Nazi circles in Norway in the 2000s.

4 neo nazis where taken to the hospital

nodoy from blitz where taken to the hospital or arrested

Tags: Nazi, Scum, Norway, Oslo, Blitz,
Citera
2012-11-25, 14:03
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Senaste nytt: En grupp idioter anfaller oprovocerat en annan grupp idioter. Båda grupperingar rapporterar allvarliga hjärnskador.

Lite onödigt att gå loss på ett jubord, oavsett hur många kackerlackor det än må ha suttit bland de övriga gästerna. Å andra sidan så är vare sig vänster- eller högerextremister kända för att vara något annat än just onödiga. Det är ju det som är det lustiga, att alla inblandade har mer gemensamt än de tror: Idioter söker sig till andra idioter, huruvida det blir AFA eller BSS man i slutändan sällar sig till är ren slump, så länge det är en våldsam organisation där man inte tänker för mycket.
Citera
2012-11-25, 14:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittinresystem
Kul att det körs.

15 antifas 40 nassar, just saying.

Ja din tomte och av dessa fyrtio var troligen hälften kvinnor och barn.
Citera
2012-11-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja din tomte och av dessa fyrtio var troligen hälften kvinnor och barn.

Barn? Vem fan tar med sig sina kids pa till en bar vid 12 tiden?

For mig far de garna sla ihjal varandra, dessa tva grupper ar lika efterblivna bagge tva.
Citera
2012-11-25, 17:16
Medlem
Hur jävla svårt ska det vara att förstå att man måste postera ut vakter och vara beredda på att försvara sig?

Sånt här händer alldeles för ofta. Nationalister etc har en fredlig sammankomst varpå man blir attackerade av vänsterdrägg och blattar. Spelningen i Västmanland t ex.

Spotters, mobiler eller walkies, vapen. Vänstern har helt enkelt alledels för lätt att få fram känslig info och man kan anfalla relativt obekymrat dessutom. Patetiskt!
Citera
2012-11-25, 19:17
Medlem
bfilms avatar
Här är ett klipp från en bättre vinkel än tidigare klipp. Dock lite suddigt men jag tror mig känna igen flertalet av bråkstakarna.

http://www.youtube.com/watch?v=exAAyazehUs
Citera
2012-11-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Här är ett klipp från en bättre vinkel än tidigare klipp. Dock lite suddigt men jag tror mig känna igen flertalet av bråkstakarna.

http://www.youtube.com/watch?v=exAAyazehUs

Ser juh bara en massa vänsterfolk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in