2013-08-26, 17:52
Medlem
Hans musik är fantastisk. Han tar mig till en annan värld bara genom att lyssna på hans röst. Han tar mig till något riktigt riktigt chill ställe.
Hans musik känns ibland deprimerande, men älskar att dras in i hans mörker.

Han är en favorit!
Citera
2013-09-02, 09:43
Medlem
Hans album KISS LAND är leakat på piratebay 320kbit/s TANKA TANKA
Citera
2013-09-03, 22:09
Medlem
asapdrizzys avatar
The Weeknd

Här kan vi diskutera om den just nu bästa R&B artisten och vår tids MJ; The Weeknd.

Bara jag som verkligen tycker att den här snubben är otroligt begåvad och att Kiss Land är årets album?
Citera
2013-09-16, 11:07
Medlem
touchtoess avatar
"Tears in the rain" på Kiss Land plattan är så jävla fenomenal. Älskar mixen med hans musik: tung bas och falsett utan dess like samtidigt som de flesta låtarna är rätt mörka och dystra.

Är killen fortfarande lika anonym vad gäller intervjuer etc. ?
Citera
2015-08-05, 12:19
Medlem
Absolut älskar the Weeknd!! Han var förband för Drake förra året i Stockholm och han är lika grym irl! Med tanken på att han släpper nytt album snart så hoppas jag att han snart kommer till Norden och har en egen konsert.

Någon som hört/läst något om han planerar ha en world tour snart?
Citera
2015-08-24, 16:11
Medlem
Rubbes avatar
Jag har lyssnat på hans nya skiva Beauty Behind The Madness hela helgen och jag är helt golvad. Visst har han tagit ett steg i en annan riktning än mixtape-trilogin han slog igenom med men man förstod redan då att Weeknd var på väg mot nåt större. Nya skivan är just mer storslagen, kanske mer kommersiell men fortfarande med Weekends helt unika sound i centrum.

Varje genomlyssning ger nya perspektiv och man upptäcker nya favoriter hela tiden. Jag skulle väldigt gärna vilja ha hit The Weeknd till Skandinavien snart.
Citera
2015-08-25, 00:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
The Weeknd gör skön soft musik och hans senaste grejer är riktigt bra. Han är på väg att bli mainstream på riktigt och en del tycker att han säljer sig.
Citera
2015-08-30, 02:16
Medlem
Impossible.Ms avatar
Jag har förmodligen aldrig någonsin i mitt liv varit förtjust i så många låtar från ett och samma album som The Weeknds nya album.
Citera
2015-09-02, 21:36
Medlem
Trilogy var fantastisk, men Beauty Behind The Madness-plattan är magisk. Mästerverk.
Citera
2015-09-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bara jag som tycker att han nästan låter otäckt likt Michael Jackson på vissa låtar...?

Edit: Alltså inte bara på covern av Dirty Diana.
Håller med. Videon till Can't Feel My Face och In The Night-låten känns så jäkla Michael Jackson.
Citera
2015-12-09, 21:43
Bannlyst
Han är som en svart Michael Jackson för dom som inte fattar Michael var svart men blev vit.. Men shit vad likt michael han låter när han sjunger i nya singeln in the night.

https://www.youtube.com/watch?v=2iFa5We6zqw

Fantastisk artist ska bli kul att se han live till sommaren (han är med Rihanna på hennes europa turné).

Förövrigt var hans skiva beauty behind the madness mest streamade plattan på spotify 2015. Och han var näst mest streamade artisten i USA efter Drake. https://news.spotify.com/us/2015/12/01/drake-is-the-worlds-most-streamed-artist-on-spotify-for-2015/
Senast redigerad av borjeboy 2015-12-09 kl. 22:10.
Citera
2016-01-02, 05:10
Medlem
ArmyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag har lyssnat på hans nya skiva Beauty Behind The Madness hela helgen och jag är helt golvad. Visst har han tagit ett steg i en annan riktning än mixtape-trilogin han slog igenom med men man förstod redan då att Weeknd var på väg mot nåt större. Nya skivan är just mer storslagen, kanske mer kommersiell men fortfarande med Weekends helt unika sound i centrum.

Varje genomlyssning ger nya perspektiv och man upptäcker nya favoriter hela tiden. Jag skulle väldigt gärna vilja ha hit The Weeknd till Skandinavien snart.

Han tog nyligen ut 3 låtar, Pass Dat remix, Low life och Wonderful med Travis Scott, alltså kollar man helt ärligt på albumet Beauty behind the Madness, man ser att en del låtar inte direkt är menade för honom, alltså var det inte direkt hans smak. Typ earned it.. Den kom inte från hjärtat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in