2012-11-24, 02:27
Medlem
Guldtandens avatar
Rätt sjukt att det inte finns någon tråd om honom än!
En väldigt bra sångare enligt mig!
https://www.youtube.com/watch?v=O1OTWCd40bc
https://www.youtube.com/watch?v=Ho1VafzbGZc&feature=g-high-lik
https://www.youtube.com/watch?v=FXT1oKrgq0o

Vad tycker ni om honom?
Citera
2012-12-26, 16:36
Medlem
Diggar honom starkt! Tror dock det inte finns många fans här i Sverige...
Citera
2012-12-27, 06:30
Avslutad
Jo, det finns en och annan som har koll på denna herr'n. Haffa hans tre discbox.

Vilken är er favorit just nu med the weeknd?
Citera
2012-12-27, 22:21
Medlem
Nice! Hade också tänkt göra de, tips på någon cdbutik eller webshop?

Det är flera favoriter. Just nu är det nog The Morning, jävligt skön och Till Dawn (Here Comes The Sun).
Annars är det High For this, Wicked Games såklart och The Zone.

Alla låtar är dock riktigt sköna! Inte ofta jag stöter på någon artist vars så många låtar jag gillar!

Självdå?
Citera
2013-02-03, 14:44
Medlem
Måste säga att detta är nog en av mina favoritartister just nu! Mina favoriter är nog Initiation, Loft Music, Twenty Eight och XO / The Host. Grym artist, hoppas att han kommer till sverige snart så man får se honom live.
Citera
2013-04-04, 23:45
Medlem
Ingenssons avatar
Weeknd någon?

Har någon upptäckt denna perfekta musiker som är just bara det, musiker?

Han har inga intervjuer, inga paparazzi bilder, ingenting. Han bara gör musik och musikvideon. Han festar sönder och så. Men ändå är han bara känd BARA känd av sin musik. Jag är en av de få som lyssna honom från första första början då han släppte sin första mixtape och jag kan lova att han har hållt sin stil och attityd tills idag, tills han blev signad med Universal tror jag.
Han tog sen till och med tiden att lägga upp överallt, en text som beskrev hur han aldrig någonsin ska släppa sin syniska lugna underbara stil och han har hållt det. Verkar det som? Hans andra officiella album ska ju släppas i år så vi får se då.

Men aja, long story short. Finns det någon här som lyssna på honom?
Citera
2013-04-04, 23:52
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Har inte tagit tid att lyssna på hans album, men kanske gör det senare. Han verkar vara ett svin mot sina fans dock. Sålde limited edition vinyler för 200$ med hans "signatur" på. Signaturerna visade sig vara fejkade...
Citera
2013-04-05, 00:11
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Har inte tagit tid att lyssna på hans album, men kanske gör det senare. Han verkar vara ett svin mot sina fans dock. Sålde limited edition vinyler för 200$ med hans "signatur" på. Signaturerna visade sig vara fejkade...

Det visste jag inte. Han kanske är det, snubben verkar heller inte helt stabilt i huvudet, festar tills han brister ådror i ögonen, horor hit och horor dit och alla droger och så. Inte så olik andra artister iofs men hans "stil" är typ det.
Det kanske handlar om sånt ibland men han är ärlig.. När han snackar om t.ex ligga med prostituerade så berättar han mer hur det verkligen är, äckligt och deprimerande.
Citera
2013-07-12, 00:19
Medlem
Har lyssnat väldigt mycket på The Weeknd, måste säga att jag älskar hans mörka, lugna RnB eller vad ska man kalla denna slags musik för? Någon som vet när hans andra album kommer ut?
Citera
2013-07-12, 00:22
Medlem
Förstår dock inte varför han medverkar på så många "kassa" rappares låtar som Wiz Khalifa, French Montana och Juicy J ?? (brukar lyssna på dessa artister gillar bara inte när The Weeknd sammarbetar med dessa) :/ han blev ju dock lite känd genom Drake vilket jag personligen gillar!! mera OVOXO samarbeten!!
Citera
2013-07-12, 00:24
Medlem
Älskar The Weeknd! hoppas han kommer till sverige någon gång snart!
Citera
2013-08-15, 18:24
Medlem
gato12s avatar
Bara jag som tycker att han nästan låter otäckt likt Michael Jackson på vissa låtar...?

Edit: Alltså inte bara på covern av Dirty Diana.
Senast redigerad av gato12 2013-08-15 kl. 18:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in