2012-11-23, 04:13
Medlem
MusseMunskydds avatar
Jag ser framför mig ett Sverige där kriminaliteten tar sig in i fas två, den ohämmade fasen, där man ser tjejer våldtas i vartannat gatuhörn och folk trycks upp mot väggarna utmed varje gata i city och knivrånas, maffian i stabil skuta i kommuntoppen och poliser som irrar runt på vägarna i sina polisbilar med skrämd blick och alltid på väg mot något annat fall, lukten av någon brinnande bil var du än befinner dig i city, och med politiker som mässar trögt i TV om att allt är bra, ingen anledning till oro.

Hur kommer du agera i detta framtida Sverige? Kommer du flytta ut på landet? Gå i skottsäker väst även på jobbet? Fejka fattigdom genom att köra en rostig bil och gå i trasiga kläder? Köpa ett handeldvapen i utlandet på semestern och ha det under kudden utifall? Sätta in skottsäkert glas i huset?

Eller bara berätta om dina mest perverterade fantasier om hur det kommer gå till i Sverige inom en snar framtid.
Senast redigerad av MusseMunskydd 2012-11-23 kl. 04:19.
Citera
2012-11-23, 04:21
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Skulle nog rusta mig med massa vapen som om det vore en zombie-invasion. Och självklart hålla mina anhöriga säkra.
Citera
2012-11-23, 05:45
Medlem
Krysipposs avatar
Nu varken tror jag eller hoppas att Sverige kommer förvandlas till något Gotham city. Om det skulle göra det skulle jag göra såhär.

Samla ihop ett gäng och köpa vapen på den numer utbredda svarta marknaden. Vi skulle starta en maffiaorganisation med en strikt hirarki. Jag skulle givetvis vara ledaren och de närmast mig skulle vara intelligenta, lojala och ha entreprenörsanda. Vi skulle givetvis ha ett gäng livvakter, som vi hittat på det argaste gymmet i stan. Riktiga anabolamonster som skulle vara tillräckligt dumma för att gå med på att arbeta för oss, utan att riskera att de skulle vända sig emot oss.

Sen skulle vi värva så många förlorade ungdomar som möjligt som i utbyte mot droger skulle råna så många andra småkriminella som möjligt för att skapa ett kapital. Så småningom skulle vi kunna smuggla in droger i landet och sälja på gatan, för att utöka kapitalet.

Maffiatoppen skulle givetvis inte ägna sig åt försäljning, utan åt administration. När vi utökat vårat kapital ytterligare skulle vi bygga ett labb för att tillverka diverse sorters narkotika. För att vår verksamhet ska rulla på ostört skulle vi givetvis se till att polis och politiker får sin beskärda del av inkomsten.

Sen är det bara att låta pengarna rulla in, klä sig i coola kostymer och leva loppan!
Senast redigerad av Krysippos 2012-11-23 kl. 06:03.
Citera
2012-11-23, 06:01
Medlem
GeneticHerbss avatar
Jag skulle nog gjort som dom i preppers som rullar på TV nu för tiden.. Bunkrat upp och säkrat mitt boende.
Eller så hade jag nog lämnat landet.
Citera
2012-11-23, 06:34
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Jag skulle nog gjort som dom i preppers som rullar på TV nu för tiden.. Bunkrat upp och säkrat mitt boende.
Eller så hade jag nog lämnat landet.
Vad är detta preppers? Låter intressant!
Citera
2012-11-23, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Vad är detta preppers? Låter intressant!

Det är idioter som bunkrat upp med mat för 1-2 år, om världen går under vad fan spelar det för roll om man dör i år eller om 1-2 år.
Citera
2012-11-23, 07:09
Medlem
jonkoping83s avatar
En tanke vore att kolla runt efter Kärnvapen. Att göra en liten upprustning skulle garantera att ingen vågar attackera mig.
Citera
2012-11-23, 08:55
Medlem
Varför slåss mot strömmen, när man bara kan gå med den? Jag skulle gå med i maffian kanske inte gå med som vapendragare utan en korrupt företagsman eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in