2012-11-22, 23:01
Medlem
QuattroCarls avatar
Någon annan som tycker det ser livsfarligt ut för oskyldiga runt om?
Tycker personligen att de skulle släppt av och ändrat taktik, kunde ju dött folk där.
Skulle jag sett nån ur min familj dö pga att grisen jagar såhär då skulle jag velat ta livet av båda förarna, framförallt grisen som jagar en trängd person.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15819810.ab
Citera
2012-11-22, 23:27
Medlem
Swebas avatar
Ja han var ju helt oskyldig, klart polisen skulle backa ur situationen. Han utgjorde ju ingen fara, någon som är nära att dö är väl bättre än att polisen försöker få stopp på honom...

Jag är ganska trött på att folk ska hata polisen bara för hatandets skull. Se till fakta innan du skriver massa skit.

Den berusade föraren kör för fort, mot enkelriktat och mot rött.
Han är också nära att meja ner flera personer och en polisman som försöker stoppa hans bil.

Polisens film på vansinnesfärden är nu åklagarens starkaste bevis.
Föraren är 55 år och ökänd av polisen. Han förekommer under 26 avsnitt i kriminalregistret.
Han dömdes senast i januari i år för olovlig kröning. Och i december i fjol dömdes han till sex månaders fängelse för bland annat grovt rattfylleri och försök till grov stöld.
Drar ifrån polisen
Den 29 september i år försökte polisen stoppa honom i Norrköping. Men han försöker dra ifrån dem. En annan polisbil ställdes upp för att försöka blockera vägen och är han nära att köra på en av poliserna.
Färden gick vidare in i centrala Norrköping och där kör 55-åringen till synes utan tanke på andra människor. Vid en gångbro är han nära att köra på två andra personer. De klarade sig genom att slänga sig åt sidan.

Men när han körde på lyktstolpar och broräcke slungades föremål mot de båda. Kvinnan drabbades av flera frakturer.
"Gärningen var livsfarlig eller hade kunnat orsaka svår kroppsskada", heter det i åklagarens stämningsansökan.
55-åringen stod inför rätta under torsdagen, åtalad för försök till mord, försökt till grov misshandel, grov vårdslöshet i trafik. Eftersom han hade 0,95 promille alkohol i blodet åtalades han även för grovt rattfylleri. Han hade även amfetamin på sig varför han också åtalades för ringa narkotikabrott.
Riskerar fängelsestraff
Dessutom stod han åtalad för grovt bedrägeri sedan han lurat till sig en Volvo V70 värd 275 000.
Vid rättegången spelades filmen från vansinnesfärden upp.
55-åringen har dömts till rättspsykiatrisk vård tre gånger och till fängelse elva gånger tidigare.
Mannen är häktad och riskerar nu ett nytt fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in