2012-11-23, 18:48
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Det var en idiot ur "österängen boys" som knivskar killen.

Är det fakta eller spekulationer?
Börjar likna tråden om mordet på Emmanuel vid Liljeholmen.. Många som pratade allt för mycket, som inte visste något om själva händelsen.
Citera
2012-11-23, 19:35
Medlem
Hörde på nyheterna precis att GM va från Halmstad och 18(?) år.

Hörde lite dåligt men 99% att hon sa Halmstad
Citera
2012-11-23, 20:12
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graveraren

Korrekt. Och känd av polisen. Dömd i år för olaga hot och misshandel.

Jag ber till vår gud för domstolsprotokoll sanctissimus att gräva lite. ;-)
Citera
2012-11-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graveraren

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Korrekt. Och känd av polisen. Dömd i år för olaga hot och misshandel.

Jag ber till vår gud för domstolsprotokoll sanctissimus att gräva lite. ;-)

Jag hörde på nyheterna att de va en 18 åring från varberg? eller iaf bosatt i varberg
Någon som vet säkert?
Citera
2012-11-23, 23:30
Medlem
Handlade på Willys på Österängen ungefär 15 minuter innan detta hände. Då var allt lugnt, förutom hundratals ungdomar som köpte energidryck. Det stod två poliser placerade inne på Österängen Centrum som förmodligen snabbt kunde rycka ut till bråket.
Citera
2012-11-23, 23:34
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2012-11-24, 00:17
Medlem
kapten zooms avatar
Tydligen var Hallänningen i Jkpg för Dreamhack..

http://jnytt.se/nyhet/51312/dreamhackdeltagare-haktad-for-mordforsok
Citera
2012-11-24, 00:56
Medlem
.INTI.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Jag bor i området och länge, jag sett dessa ungdom växa upp och vet exakt vilka dom är var dom bor och alla är blattar.

Jag viker mig inte en millimeter när jag möter dessa snorungar (Ö-boys) eller vad dom kallar sig, jag bara hoppas att dom ska vara stöddig mot mig någon gång för visst jag är inte den som börjar slåss på gatan jag är den som vet vart dom bor och kommer stå utanför och vänta en kväll med baseboll trä och balaclava.

Sett att Somaliska föreningen är ute och går på kvällar i området men det verkar inte hjälpa mycket.

Jag måste flytta för jag vet att jag kommer göra mig väldigt olycklig när jag har ihjäl en av dessa jävla blattar, något måste göras för det som pågår på Österängen kommer inte hålla i längden när folk är rädda att gå ut.

Skulle du slå ner ungdomar med basebollträ ifall de var stöddiga mot dig - vad är det något fel på dig?
Citera
2012-11-24, 10:45
Medlem
http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/domd-nynazist-kan-ligga-bakom-mordforsoket-pa-15-aringen-kris-pa-dreamhack/

Gissar på att gm är med i Svenska motståndsrörelsen.
Citera
2012-11-24, 13:46
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkopingsbo
http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/domd-nynazist-kan-ligga-bakom-mordforsoket-pa-15-aringen-kris-pa-dreamhack/

Gissar på att gm är med i Svenska motståndsrörelsen.

Ja det låter inte helt orimligt.´
Snart blåser väl aftonbladet upp en stor löpsedel "Nazismen tar över" eller vinkla allt för att få GM att framstå som Sverigedemokrat.

Det är väl gott att de har gripit GM antar jag ... Men jag hade hellre sett att det var en jönköpingsbo som begick brottet, alltid lite roligare om man känner/är bekant med GM. Dock inte lika kul om man är vän/bekant med BO..
Citera
2012-11-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .INTI.
Skulle du slå ner ungdomar med basebollträ ifall de var stöddiga mot dig - vad är det något fel på dig?

Dessa ungdomar är inte som andra, dom gör inbrott, hotar och eldar upp grejer.

Polisen har cirkulerat i området dagligen på grund av all skit dom hittar på, i somras gick dom och hämtade vapen och slog sönder en bil bara för personen i bilen ville ha parkeringen dom var och hängde på.

Detta är kulturberikning på hög nivå som måste sättas på plats med våld för att dom ska förstå.
Citera
2012-11-24, 17:13
Bannlyst
Har polisen fått mer information om 18-åringens kopplingar till SMR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in